Marketing Kernstof
Gebonden Nederlands 2016 9789001862893Samenvatting
'Marketing Kernstof' is een introductie in het vakgebied marketing en beschrijft de belangrijkste marketingbegrippen, -theorieën en -modellen. Het reikt hbo-studenten de benodigde marketingbasis aan en volgt nauwgezet de NIMA-exameneisen.
Waarom kiezen voor 'Marketing Kernstof'?
-sluit aan bij NIMA A-exameneisen;
-compleet en toch compact;
-online toegang tot hoogwaardige docentenmaterialen met Prepzone.
Het boek bestaat uit negen delen en besteedt aandacht aan onderwerpen als marketingomgeving, -organisatie en -planning, consumentengedrag, en markt- en marketingonderzoek. Ook komen zaken als productontwikkeling, prijsdoelstellingen, distributie en communicatie aan bod.
Wat is nieuw in de achtste editie van 'Marketing Kernstof'?
In deze achtste editie volgen de auteurs de meest recente NIMA-exameneisen voor de examens voor de module NIMA A1 Marketing Medewerker en de specialisatiemodule NIMA A2 Marketing Medewerker. Op basis van reacties van gebruikers in het hbo is het boek ook op andere punten aangepast. Voorbeelden en artikelen zijn geactualiseerd en de volgorde van enkele onderdelen in het boek is aangepast. Hierdoor heeft het boek een nog betere structuur gekregen. 'Marketing Kernstof' richt zich op hbo-studenten die een commerciële, bedrijfskundige of bedrijfseconomische opleiding volgen, maar ook op studenten en professionals die zich voorbereiden op het NIMA A-examen.
Op www.kernstofa.noordhoff.nl vinden studenten en docenten Prepzone, een rijke digitale leeromgeving waar zij zich efficiënt kunnen voorbereiden op lessen en het uiteindelijke tentamen. Aan docenten biedt Prepzone bovendien verschillende functionaliteiten om samenwerking, monitoring en rapporteren te optimaliseren. Voor het maken van toetsen, kunnen docenten gebruikmaken van Toets-op-maat.
Inhoudsopgave
DEEL 1 Marketing en marketingomgeving
1. Marketing en marketingconcept
2. Marketingomgeving
3. Markt- en vraagbegrippen
DEEL 2 Consumentengedrag
4. Inleiding tot het consumentengedrag
5. Interpersoonlijke factoren
6. Intrapersoonlijke factoren
7. Beslissingsprocessen bij de consument
DEEL 3 Marketingplanning en -organisatie
8. Strategisch marketingbeleid
9. Marktsegmentatie
10. Marketingorganisatie
DEEL 4 Markt- en marketingonderzoek
11. Marktonderzoek
12. Marktonderzoekmethoden
13. Statistische onderzoektechnieken
DEEL 5 Product
14. Producttypologieën
15. Productattributen
16. Productontwikkeling
DEEL 6 Prijs
17. Prijselementen en -doelstellingen
18. Vaststellen van de prijs
19. Randvoorwaarden, enkele specifieke prijsbeslissingen
DEEL 7 Distributie
20. Distributiestructuur
21. Distributiebeleid
DEEL 8 Communicatie
22. Communicatie en communicatiemix
23. Persoonlijke verkoop en reclame
24. Sales promotion, sponsoring en public relations
25. Direct marketing
26. Internetmanagement
DEEL 9 Enkele specifieke toepassingsgebieden
27. Business marketing
28. Dienstenmarketing en non-profitmarketing
29. Internationale marketing
Samenvatting
Register
Illustratieverantwoording
Vaak samen gekocht
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan