

Bedrijfskunde Integraal
Gebonden Nederlands 2016 9789001868772Samenvatting
'Bedrijfskunde Integraal' geeft een overzicht van het gehele bedrijf en stelt studenten in staat om elk afzonderlijke bedrijfsonderdeel te begrijpen en vanuit dit perspectief te werken aan oplossingen.
Waarom kiezen voor 'Bedrijfskunde Integraal'?
-leert studenten bedrijfskundige problemen in hun context te zien en op te lossen;
-grondige voorbereiding op de beroepspraktijk;
-online toegang tot hoogwaardige docentenmaterialen met Prepzone.
Het boek bestaat uit drie delen: 'Wat is een bedrijf?', 'Hoe werkt een bedrijf ?' en 'Hoe werkt een bedrijfskundige?'. Studenten krijgen inzicht in de werking van bedrijven en de manier waarop zij in contact staan met hun omgeving, maar ook inzicht in vakgebieden die de bedrijfskunde ondersteunen. Ze leren als een bedrijfskundige naar organisaties te kijken en technieken en methoden uit de bedrijfskundige toolbox toe te passen. Er is aandacht voor bedrijfskundige successen en missers, maatschappelijk verantwoord ondernemen, bedrijfskundige kengetallen en bedrijfskundige stromingen. Bedrijfskunde Integraal bereidt studenten grondig voor op tentamens en de latere beroepspraktijk.
Aan deze tweede editie van 'Bedrijfskunde Integraal' zijn actuele casussen en opdrachten toegevoegd. Het boek is geschreven voor economische of bedrijfskundige opleidingen, in het bijzonder opleidingen met Bedrijfskunde als belangrijk onderdeel of hoofdvak, zoals Bedrijfskunde MER.
Op www.bedrijfskunde-integraal.noordhoff.nl vindt u een rijke digitale omgeving: Prepzone. In deze leeromgeving kunnen u en uw studenten zich efficiënt voorbereiden op lessen en het uiteindelijke tentamen. Tevens biedt Prepzone u verschillende functionaliteiten om samenwerking, monitoring en rapporteren te optimaliseren. Voor het samenstellen van toetsen kunt u gebruikmaken van Toets-op-maat.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Interviews en artikelen (1)
Over Peter Thuis
Over Rienk Stuive
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan