Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Strategisch management Ondernemingsstrategie
Ondernemingsstrategie
Ondernemingsstrategie
Sytse Douma Meer over de auteurs
Lees het volledige artikel
Sytse Douma, Eric Dooms, Aswin van Oijen

Ondernemingsstrategie

Paperback Nederlands 2016 9789001868925
3 beoordelingen
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 11474531 dagen in de top 100
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen
71,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Ondernemingsstrategie leert studenten wat een ondernemingsstrategie is, hoe zij de juiste ondernemingsstrategie bepalen, en hoe ze zorgen dat die strategie ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd.

Waarom kiezen voor Ondernemingsstrategie?
-toegankelijke kennismaking met ondernemingsstrategie;
-veel (online) oefenmogelijkheden voor studenten;
-zelf eenvoudig toetsen samenstellen met Toets-op-maat.

Het boek bestaat uit vier delen. Deel 1 legt uit hoe ondernemingen hun doelstellingen vaststellen, hoe zij hun omgeving analyseren en hoe zij hun sterke en zwakke punten bepalen. Deel 2 en 3 behandelen het formuleren van een strategie voor respectievelijk een businessunit en een concern. In Deel 4 komt de implementatie van een strategie aan de orde. Dit boek bevat de modernste theoretische inzichten op het gebied van de ondernemingsstrategie en is nadrukkelijk georiënteerd op de praktijk van het bedrijfsleven. Het is geschreven in heldere, eenvoudige taal en zeer geschikt voor zelfstudie.

In deze zevende editie van Ondernemingsstrategie is een flink aantal actuele praktijkvoorbeelden opgenomen ter illustratie van de theorie. Er zijn bovendien nieuwe hoofdstukoverstijgende cases met opdrachten toegevoegd. Daarnaast is veel zorg besteed aan de studeerbaarheid van het boek. Om die reden is deze uitgave voorzien van elementen die het studeergemak vergroten. Verder is deze editie full color gedrukt en is daarmee visueel aantrekkelijker geworden.

Ondernemingsstrategie is bedoeld voor studenten Bedrijfskunde en Bedrijfseconomie in het hoger onderwijs. Daarnaast is het boek ook interessant voor managers en consultants die beroepshalve geïnteresseerd zijn in ondernemingsstrategie.

Op de ondersteunende website www.ondernemingsstrategie.noordhoff.nl vinden studenten oefentoetsen met feedback en studieadvies. Docenten kunnen er terecht voor een docentenhandleiding, uitwerkingen van de vragen uit het boek, en opdrachten en cases. Voor het samenstellen van toetsen kunnen zij gebruikmaken van Toets-op-maat.

Specificaties

ISBN13:9789001868925
Trefwoorden:strategie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:277
Uitgever:Noordhoff
Druk:7
Verschijningsdatum:14-6-2016
Hoofdrubriek:Strategisch management
Jongbloed:Ondernemingsrecht

Expertrecensies (1)

Jefte de Bruin | 8 mei 2012
Het boek 'Ondernemingsstrategie' van Sytse Douma biedt een heldere definitie van strategie, maar is bovenal een dwarsdoorsnede van de bestaande managementliteratuur over strategie. Het boek geeft helaas geen antwoord op de vragen achterop de omslag: hoe bepaal je de juiste strategie en hoe zorg je dat die strategie ook wordt uitgevoerd?Lees verder

Lezersrecensies

2.7 van de 5
3 stemmen
0
0
2
1
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Aswin van Oijen

Aswin van Oijen is associate professor aan de Tilburg School of Economics and Management. Zijn specialisatie is strategie en entrepreneurship. Op deze gebieden heeft hij onderzoek gedaan, bedrijven geadviseerd, cursussen gegeven en onderwijsprogramma’s ontworpen en geleid. Hij is hoofd van het onderwijsinnovatiecentrum en het departement management van Tilburg University.

Andere boeken door Aswin van Oijen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Wat is strategie

Deel 1: Analyse
2. Doelstellingen van de onderneming (Hans Krijnen en Syste Douma)
3. Omgevingsanalyse
4. Analyse van de sterke en zwakke punten van de onderneming

Deel 2: Strategieën voor ondernemingen die in één bedrijfspraktijk werkzaam zijn
5. Concurrentiestrategieën
6. Samenwerkingsstrategieën

Deel 3: Concernstrategie
7. Concernstrategie: samenstelling van de portfolio (Aswin van Oijen en Sytse Douma)
8. Concernstructuur en concernbesturing (Aswin van Oijen en Sytse Douma)

Deel 4: Implementatie
9. Van strategische planning naar strategisch management (Niels Noorderhaven)
10. Strategie, cultuur en structuur (Niels Noorderhaven)

Cases
Geraadpleegde literatuur
Over de auteurs
Register

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Mensenwerk
    John Bassant
    Mensenwerk
    € 30,50
  • Inleiding in de pedagogiek
    Annemarie Becker
    Inleiding in de pedagogiek
    € 30,00
  • Orthopedagogisch groepswerk
    Aniet Bruininks
    Orthopedagogisch groepswerk
    € 68,95
  • Mensen met niet-aangeboren hersenletsel
    L. Zanen
    Mensen met niet-aangeboren hersenletsel
    € 24,95
  • Mindful communiceren voor hulpverleners
    Pieternel Dijkstra
    Mindful communiceren voor hulpverleners
    € 23,70
  • Competent Nederlands 2F Antwoordenboek
    Eva De Leeuw
    Competent Nederlands 2F Antwoordenboek
    € 20,50

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Ondernemingsstrategie

        Ondernemingsstrategie
        Sytse Douma , Eric Dooms , Aswin van Oijen
        /