Ondernemingsstrategie
Paperback Nederlands 2016 9789001868925Samenvatting
Ondernemingsstrategie leert studenten wat een ondernemingsstrategie is, hoe zij de juiste ondernemingsstrategie bepalen, en hoe ze zorgen dat die strategie ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd.
Waarom kiezen voor Ondernemingsstrategie?
-toegankelijke kennismaking met ondernemingsstrategie;
-veel (online) oefenmogelijkheden voor studenten;
-zelf eenvoudig toetsen samenstellen met Toets-op-maat.
Het boek bestaat uit vier delen. Deel 1 legt uit hoe ondernemingen hun doelstellingen vaststellen, hoe zij hun omgeving analyseren en hoe zij hun sterke en zwakke punten bepalen. Deel 2 en 3 behandelen het formuleren van een strategie voor respectievelijk een businessunit en een concern. In Deel 4 komt de implementatie van een strategie aan de orde. Dit boek bevat de modernste theoretische inzichten op het gebied van de ondernemingsstrategie en is nadrukkelijk georiënteerd op de praktijk van het bedrijfsleven. Het is geschreven in heldere, eenvoudige taal en zeer geschikt voor zelfstudie.
In deze zevende editie van Ondernemingsstrategie is een flink aantal actuele praktijkvoorbeelden opgenomen ter illustratie van de theorie. Er zijn bovendien nieuwe hoofdstukoverstijgende cases met opdrachten toegevoegd. Daarnaast is veel zorg besteed aan de studeerbaarheid van het boek. Om die reden is deze uitgave voorzien van elementen die het studeergemak vergroten. Verder is deze editie full color gedrukt en is daarmee visueel aantrekkelijker geworden.
Ondernemingsstrategie is bedoeld voor studenten Bedrijfskunde en Bedrijfseconomie in het hoger onderwijs. Daarnaast is het boek ook interessant voor managers en consultants die beroepshalve geïnteresseerd zijn in ondernemingsstrategie.
Op de ondersteunende website www.ondernemingsstrategie.noordhoff.nl vinden studenten oefentoetsen met feedback en studieadvies. Docenten kunnen er terecht voor een docentenhandleiding, uitwerkingen van de vragen uit het boek, en opdrachten en cases. Voor het samenstellen van toetsen kunnen zij gebruikmaken van Toets-op-maat.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Over Aswin van Oijen
Inhoudsopgave
1. Wat is strategie
Deel 1: Analyse
2. Doelstellingen van de onderneming (Hans Krijnen en Syste Douma)
3. Omgevingsanalyse
4. Analyse van de sterke en zwakke punten van de onderneming
Deel 2: Strategieën voor ondernemingen die in één bedrijfspraktijk werkzaam zijn
5. Concurrentiestrategieën
6. Samenwerkingsstrategieën
Deel 3: Concernstrategie
7. Concernstrategie: samenstelling van de portfolio (Aswin van Oijen en Sytse Douma)
8. Concernstructuur en concernbesturing (Aswin van Oijen en Sytse Douma)
Deel 4: Implementatie
9. Van strategische planning naar strategisch management (Niels Noorderhaven)
10. Strategie, cultuur en structuur (Niels Noorderhaven)
Cases
Geraadpleegde literatuur
Over de auteurs
Register
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan