

Basisboek Kwalitatief onderzoek
Handleiding voor het opzetten en uitvoeren van kwalitatief onderzoek
Gebonden Nederlands 2018 9789001888183Samenvatting
Met Basisboek Kwalitatief Onderzoek leren studenten een goed empirisch onderzoek op te zetten, van onderzoeksvraag tot rapportageverslag. Een schematisch overzicht van de onderzoeksfasen vormt het uitgangspunt: elk hoofdstuk behandelt een fase van het schema. De schema's passen goed bij het cyclische karakter dat kenmerkend is voor veel kwalitatief onderzoek. De hoofdstukken bevatten veel praktische aanwijzingen en voorbeelden en kunnen in willekeurige volgorde worden behandeld. Een bijlage bespreekt de rol van de computer bij kwalitatief onderzoek.
-Dé handleiding voor kwalitatief onderzoek;
-alle aspecten van onderzoek komen aan bod;
-met aandacht voor online onderzoeksmethoden.
De vierde editie behandelt ook digitale onderzoeksmethoden, zoals online communities.
Noordhoff Uitgevers biedt bij dit boek een rijke digitale omgeving: Prepzone.
In deze leeromgeving kunnen u en uw studenten zich efficiënt voorbereiden op lessen en het uiteindelijke tentamen. Tevens biedt Prepzone u verschillende functionaliteiten om samenwerking, monitoring en rapporteren te optimaliseren. Studenten krijgen toegang tot deze omgeving met de unieke code in hun nieuwe studieboek. Deze code is twee jaar geldig.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Over Ben Baarda
Over Esther Bakker
Inhoudsopgave
1. Wat zijn je onderzoeksprobleem, doelstelling en onderzoeksvraag?
2. Hoe kies je de opzet waarmee je de onderzoeksvraag beantwoordt?
3. Welke personen, groepen of situaties bestudeer je?
4. Wat kan je bestaande gegevens gebruiken voor je onderzoek?
5. Hoe interview je?
6. Hoe observeer je?
7. Hoe analyseer je de data?
8. Hoe rapporteer je?
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteurs
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan