Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Communicatie en media Communicatiestrategie
Communicatiestrategie
Communicatiestrategie
Wil Michels Wil Michels verstaat als geen ander de kunst om complexe zaken eenvoudig uit te leggen. Hij is al jaren een grote fan van de fanstrategie. Meer over Wil Michels
Lees het volledige artikel
Wil Michels

Communicatiestrategie

Gebonden Nederlands 2019 9789001899875
26 beoordelingen
Verkooppositie 178436 dagen in de top 100
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
39,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Communicatiestrategie is de kern van elke aanpak van communicatie. Maar wat is die kern precies? Dit boek geeft een inspirerend antwoord op die vraag. Het biedt de studenten een methode om communicatiestrategieën te ontwikkelen en leert ze op creatieve wijze conceptueel te denken. Dit is het enige Nederlandstalig boek dat communicatiestrategie echt concreet toepasbaar maakt.

Een effectieve communicatiestrategie geeft focus en zorgt voor consistentie in de communicatie. Daarbij moet een strategie de organisatie en de opdrachtgevers inspireren om ermee aan de slag te gaan.

In het eerste deel maken studenten kennis met de basis van communicatiestrategie. We gaan in op de analyse van de context en bespreken de belangrijkste analysetools.

Het tweede deel behandelt maar liefst twaalf verschillende strategieën zoals de Fanstrategie en de Ambassadeursstrategie. Allemaal compleet uitgewerkt met canvassen, modellen en schema’s.

In deze nieuwe editie is veel feedback vanuit het werkveld verwerkt. Honderden professionals volgden de workshops van Wil Michels. Dit resulteerde in de toevoeging van nieuwe analysetools en twee nieuwe strategieën: de netwerkstrategie en de influencerstrategie. Ook is er nu een module over gedragsverandering en communicatie. Versterkt zijn de modules over positionering, storytelling en contentstrategie. Uniek is het achter in het boek toegevoegde werkboek: een extra stimulans om de stap te maken van een operationele naar een strategische aanpak.

Op de ondersteunende website vinden studenten opdrachten en een strategiespel, waarmee zij de oefenstof op een aansprekende manier in de praktijk kunnen brengen. Docenten kunnen er terecht voor collegesheets en de figuren en tabellen uit het boek.

Communicatiestrategie is met name geschikt voor marketing- en communicatieopleidingen in het hbo en is ook onmisbaar voor de professional. Het boek wordt in het hbo vanaf de propedeuse gebruikt, maar sluit in het bijzonder aan op de hoofdfase.

- Het eerste Nederlandstalige boek met concrete en toepasbare communicatiestrategieën;
- geschreven door de auteur van het Communicatie handboek;
- sterke balans tussen theorie en praktijk.

Specificaties

ISBN13:9789001899875
Trefwoorden:strategie, communicatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:260
Uitgever:Noordhoff
Druk:3
Verschijningsdatum:27-5-2019
Hoofdrubriek:Communicatie en media

Expertrecensies (1)

Nico Jong | 5 augustus 2013
Strategie is net zo'n containerbegrip als communicatie. Daarom wordt ook het begrip strategisch te pas en te onpas gebruikt, zowel binnen als buiten ons vakgebied. Over strategie is volop literatuur beschikbaar en ook over strategische communicatie is genoeg geschreven.Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
26 stemmen
24
2
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Wil Michels

Wil Michels verstaat als geen ander de kunst om complexe zaken eenvoudig uit te leggen. Hij is al jaren een grote fan van de fanstrategie. Wil Michels is auteur van Handboek Communicatie en Communicatiestrategie. Hij nam twee jaar de tijd om zijn favoriete strategie uit te werken: de Fanstrategie. Wil is directeur van zijn communicatiebureau en docent bij Fontys Hogescholen, NCOI, Van der Hilst en de Universiteit van Antwerpen. Voor professionals en teams verzorgt hij inspirerende workshops over communicatiestrategie. Hij staat voor dynamiek, fun en een frisse kijk op het vak.

Andere boeken door Wil Michels

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1. Denken over strategie
1.1 Visie op communicatiestrategie
1.2 Positie van communicatie in de organisatie
1.3 Zeven uitgangspunten voor een communicatiestrategie

2. Analyse van de context
2.1 Verken de context
2.2 Ga aan de slag met kernwaarden
2.3 Bepaal de doelgroepen en stakeholders
2.4 Formuleer de doelstellingen

3. Strategie en onderzoek
3.1 Onderzoekende houding
3.2 Inzichten als basis voor je strategie
3.3 Design thinking

4. Analysetools
4.1 Strategisch communicatieframe
4.2 Business Model Canvas
4.3 Golden Circle
4.4 Engagementscore
4.5 Stakeholderanalyse
4.6 Customer Journey
4.7 Empathy map
4.8 Persona's
4.9 Start-stay-stop methode
4.10 Communicatie Canvas
4.11 Combineer

5. Strategie en gedragsverandering
5.1 Basiskennis over ons brein
5.2 Basisstrategieën bij gedragsverandering

6. Positionering
6.1 Strategie, positionering en visie
6.2 Positioneringsstrategie
6.3 Visie op positionering
6.4 Visie op communicatie van de organisatie

7. De basis communicatiestrategieën
7.1 Strategie bij internal branding
7.2 Strategie bij reputatiemanagement
7.3 Strategie bij participatie
7.4 Strategie bij verandercommunicatie
7.5 Strategie bij issuemanagement
7.6 Strategie bij netwerken

8. Creatieve aanpak voor strategieontwikkeling
8.1 De vraag analyseren
8.2 De juiste metafoor bepalen
8.3 Associaties maken
8.4 Associaties kiezen
8.5 Acties in de juiste volgorde zetten
8.6 Acties verdiepen

9. Creatieve communicatiestrategieën
9.1 Fanstrategie
9.2 Ambassadeurstrategie
9.3 Influencerstrategie
9.4 Familiestrategie

10. Storytelling
10.1 Corporate story
10.2 Elementen van een corporate story
10.3 De techniek van storytelling
10.4 Storytelling en communicatie
10.5 Van corporate story naar storytelling

11. Contentstrategie
11.1 Content is King
11.2 Content Cirkel

12. Van strategie naar uitvoering
12.1 Implementatie van een communicatiestrategie
12.2 Scrum en agile werken
12.3 Strategie en middelen
12.4 Beoordelen van een communicatiestrategie

Extra: Van operationeel naar strategisch

Interessante literatuur
Register
Thanxxxs to
Over de auteur

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Communicatie handboek
    Wil Michels
    Communicatie handboek
    € 58,95
  • Corporate Communication
    Joep Cornelissen
    Corporate Communication
    € 52,95
  • Het tweede machinetijdperk
    Erik Brynjolfsson
    Het tweede machinetijdperk
    € 24,99
  • Praktisch Bestuursrecht
    Y.M. Visscher
    Praktisch Bestuursrecht
    € 57,95
  • Issuedenken
    Mayke Van Keep
    Issuedenken
    € 23,95
  • Management en organisatie, 2e editie met MyLab NL toegangscode
    Fred Rorink
    Management en organisatie, 2e editie met MyLab NL toegangscode
    € 58,50

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Communicatiestrategie

        Communicatiestrategie
        Wil Michels
        /