MVO & communicatie
Ingenaaid Nederlands 2004 9789006950274Samenvatting
Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) wordt steeds belangrijker. Steeds meer bedrijven en overheidsinstellingen krijgen te maken met kritische consumenten en met verplichtingen op het terrein van milieu, mensenrechten en andere maatschappelijke thema's. Hoe kun je als organisatie op deze ontwikkelingen inspelen en wat betekent dat voor de communicatiestrategie?
'MVO & communicatie' gaat in op belangrijke aspecten van het maatschappelijk verantwoord ondernemen. Zo is het voor bedrijven die beleid voeren op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen van levensbelang dat alle medewerkers dezelfde visie uitdragen.
Een eenduidige in- en externe communicatie is dan ook essentieel.
'MVO & communicatie' behandelt uiteenlopende onderwerpen op het gebied van bedrijfsethiek en communicatiemanagement. De theorie wordt ondersteund door praktische tips en voorbeelden.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1 Maatschappelijk verantwoord ondernemen
2 Ethiek en communicatie
3 Reputatiemanagement
4 Communiceren met een kritische omgeving
5 Verkoop van duurzame producten en diensten: van niche naar mainstream
6 Interne organisatie en MVO
7 Rapportage van maatschappelijke prestaties
Literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan