Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

MVO & communicatie

Ingenaaid Nederlands 2004 9789006950274
Niet leverbaar.

Samenvatting

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) wordt steeds belangrijker. Steeds meer bedrijven en overheidsinstellingen krijgen te maken met kritische consumenten en met verplichtingen op het terrein van milieu, mensenrechten en andere maatschappelijke thema's. Hoe kun je als organisatie op deze ontwikkelingen inspelen en wat betekent dat voor de communicatiestrategie?

'MVO & communicatie' gaat in op belangrijke aspecten van het maatschappelijk verantwoord ondernemen. Zo is het voor bedrijven die beleid voeren op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen van levensbelang dat alle medewerkers dezelfde visie uitdragen.
Een eenduidige in- en externe communicatie is dan ook essentieel.
'MVO & communicatie' behandelt uiteenlopende onderwerpen op het gebied van bedrijfsethiek en communicatiemanagement. De theorie wordt ondersteund door praktische tips en voorbeelden.

Specificaties

ISBN13:9789006950274
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:106
Druk:1

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Inleiding

1 Maatschappelijk verantwoord ondernemen
2 Ethiek en communicatie
3 Reputatiemanagement
4 Communiceren met een kritische omgeving
5 Verkoop van duurzame producten en diensten: van niche naar mainstream
6 Interne organisatie en MVO
7 Rapportage van maatschappelijke prestaties

Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        MVO & communicatie