

Basisboek Communiceren
Paperback Nederlands 2013 9789006952407Samenvatting
Goede communicatietechnieken zijn in elke functie van essentieel belang. Het 'Basisboek communiceren' helpt u bij het ontwikkelen van een eigen communicatiestrategie. Deze herziene druk van 'Basisboek Communiceren' is geactualiseerd zonder iets van zijn gebruiksgemak in te leveren. De communicatieve vaardigheden zijn overzichtelijk ingedeeld en de theorie is transparant door het gebruik van checklisten. De vraagbaak en het register vergroten de gebruiksvriendelijkheid.
Het uitgangspunt van 'Basisboek Communiceren' is niet veranderd: communicatie begint bij uzelf. Het boek begint met een inventarisatie van persoonlijke sterke en zwakke punten en reikt u vervolgens gereedschappen aan om uw communicatieve vaardigheden te trainen. Van schrijven en mondeling presenteren tot tweegesprek en overleg. Het actuele en contextgerelateerde oefenmateriaal bereidt u uitstekend voor op de beroepspraktijk!
Lezers van het boek kunnen hun vaardigheden trainen met praktische oefeningen, te vinden op de website van de uitgever. Producten, feedback en reflectie kunnen eenvoudig verzameld worden in een eigen digitale portfolio.
Specificaties
Over Mart Bakker
Over Nicole Beerhorst-Pas
Inhoudsopgave
1. Strategisch denken
2. Ik, de zender
3. Ik, de ontvanger
4. Interculturele communicatieve competentie
Deel 2: Schrijven
5. Schrijven, de basis
6. Schrijven voor beeldscherm en e-mail
7. Brieven
8. Rapporteren
9. Wervende tekst
Deel 3. Mondeling presenteren
10. Mondeling presenteren, de basis
11. Vier soorten presentaties
12. Gelegenheidspresentaties
Deel 4: Tweegesprek
13. Tweegesprek, de basis
14. Sollicitatiegesprek
15. Verkoopgesprek
16. Functionerings- en beoordelingsgesprek
17. Adviesgesprek
18. Klachtgesprek
Deel 5: Overleg
19. Overleg, de basis
20. Vergadering
21. Brainstormend overleg
22. Discussie
23. Debat
24. Conflicthantering
25. Onderhandeling
Deel 6: Vraagbaak
26. Spelling
27. Formuleren
Literatuur
Register
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan