Marketingplanning
De kunst van het kiezen
Paperback Nederlands 2007 2e druk 9789013000368Samenvatting
Ieder jaar gaat u er weer goed voor zitten en schrijft u het marketingplan. Voor uw product, merk, klant, productgroep of voor de totale organisatie. In de praktijk, verdwijnen veel marketingplannen echter direct in de la. De doelen zijn te hoog gesteld, zijn te abstract, of niet meetbaar. Of het plan bevat te veel strategie en te weinig concrete actiepunten.
Marketingplannen schrijven is een. Het uitvoeren ervan is twee. Hoe stelt u een marketingplan op dat praktisch en bruikbaar is? Dat ambitieus is en tevens haalbaar? Dat strategische visies bevat en concrete actiepunten? En: hoe zorgt u dat het plan uiteindelijk ook wordt uitgevoerd? Kiezen maakt het plan uitvoerbaarder!
In 'Marketingplanning, de kunst van het kiezen' geven Sicco Santema en Jeroen van de Rijt praktische handvatten voor het opstellen van een concreet, praktische en uitvoerbaar marketingplan. Kiezen staat daarbij centraal. Door te kiezen ontstaat focus. 'Marketingplanning, de kunst van het kiezen' bestaat uit meerdere delen. Het onderscheidende van het boek is dat u zelf kunt kiezen op welke manier u met de methode aan de slag wilt. Elk deel heeft zijn eigen specifieke karakter. Zo kunt u:
- een theoretische insteek kiezen
- belevenissen lezen uit een marketingplanningsproces in de praktijk
- een uitgebreide en zeer gedetailleerde stap voor stap benadering voor het maken van een marketingplan lezen
- echt bestaande voorbeelden van marketingplannen bestuderen
- checklisten en werkbladen vinden die u ondersteuning geven bij het schrijven van uw eigen marketingplan
'Marketingplanning; de kunst van het kiezen' is daarmee vooral een praktisch boek dat u ondersteuning geeft bij het maken van een uitvoerbaar en concreet marketingplan.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan