Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Handboek Online Marketing deel 8 - met tools, templates, oefenomgeving, expertcases #HOM8
U heeft gezocht op 9789013077346. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.
Handboek Online Marketing deel 8 - met tools, templates, oefenomgeving, expertcases #HOM8
Handboek Online Marketing deel 8 - met tools, templates, oefenomgeving, expertcases #HOM8
Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur.

Meer over Patrick Petersen
Handboek Online Marketing deel 8 - Met tools, templates, oefenomgeving, expertcases #HOM8 Patrick Petersen 9 augustus 2022 Eindelijk een boek dat, naast de strategische online marketing, doelen vertaalt naar de dagelijkse mediapraktijk. Dat belooft het alweer achtste deel zich van het bekende Handboek Online Marketing van Patrick Petersen. In zijn preview vertelt hij hoe dat er uitziet. Lees het volledige artikel
Patrick Petersen

Handboek Online Marketing deel 8 - met tools, templates, oefenomgeving, expertcases #HOM8

Converterende online en digital marketing strategie in praktijk gebracht

Gebonden Nederlands 2022 9789082298178
244 beoordelingen
10
Voormalig top 10Totaal 60 dagen
EvergreenTotaal 1147 dagen
Verkooppositie 1742Hoogste positie: 5
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
49,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Het herschreven Handboek Online Marketing 8 (#HOM8) is het meest complete, prijswinnende, gestructureerd, modern en praktisch management- en studieboek.

HOM8 biedt de gebruiker extra converterend inzicht op gebied van bijvoorbeeld influencermarketing, contentengagement en metaverse. Het kleurrijke handboek biedt de professional theoretische inzichten die worden omgezet in de praktijk aan de hand van duizenden bijlagen. Het crossmediale boek helpt een effectieve online marketingstrategie te ontwikkelen en uit te voeren met de meest moderne middelen. De meer dan 6000 bijlagen op de ondersteunende portal, maken van bestseller #HOM8 een crossmediale beleving met als doel: scoren met een moderne strategische online marketingmix! De achtste druk van deze bestseller is herschreven, kent gratis tools en templates, nieuwe cases, handige stappenplannen, expertvisies, extra digitale bijlagen en praktische marketingmodellen.

“Strategisch denken in online marketing is een must. Dit boek geeft aan hoe je de volwassenwording van social, content en mobile kunt toepassen voor jouw organisatie. Disruptie kun je daadwerkelijk vormgeven, zoals dit sprankelende overzicht laat zien.” - Prof. dr. Henry Robben, hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit

“Het Handboek Online Marketing neemt mij mee door nieuwe werelden. Het boek laat zien hoe het vakgebied marketing en communicatie nieuwe en succesvolle wegen inslaat.” - Drs. Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School

“Het Handboek Online Marketing is het enige marketingboek dat de digitale transformatie en online marketing-
kansen helder uitlegt.” - Igor Beuker, spreker en host op het gebied van digital transformatie

“Eindelijk een digital marketingboek dat ook de disruptie in de retail en het veranderend koopgedrag behandelt!” - Prof. dr. Cor Molenaar, auteur van onder andere Kijken, kijken… anders kopen

Specificaties

ISBN13:9789082298178
Trefwoorden:internetmarketing, E-business, online marketing, online strategie, HOM
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:499
Uitgever:AClassBooks
Druk:1
Verschijningsdatum:24-6-2022
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (4)

Handboek Online Marketing 7 - 'Blauwdruk en inspiratie'
Latoya de Randamie | 19 oktober 2020
Het crosmediale, webmarketingboek HandboekOnlineMarketing deel 7  is geschreven door Patrick Petersen. HOM 7 bevat, zoals de ondertitel zegt: praktische lessen om een expert te worden in het opzetten van online marketingstrategieën.
Lees verder
Uitgelezen - Handboek Online Marketing 6 (#HOM6)
Rein Hof | 28 september 2018
De titel zegt dan wel Uitgelezen, maar dat is niet helemaal de waarheid. Ik ben één van de gelukkigen die het dikke handboek al voor de officiële presentatie heeft mogen ontvangen en ik kan ook behoorlijk snel door een boek gaan.
Lees verder
Handboek Online Marketing - HOM5
Wieger Waardenburg | 4 november 2016
Het levenswerk van Patrick Petersen. Inmiddels is de vijfde editie van zijn Handboek Online Marketing (HOM5) verschenen. Het resultaat? Een hardcover boek van rond de 600 pagina’s met vele online aanvullingen.
Lees verder
Handboek Online Marketing - HOM4
Robbert Timman | 27 januari 2015
Komt dit je bekend voor: je denkt van een onderwerp het een en ander te weten, je hebt er al wat over gelezen, er mensen over gesproken en toch valt dit achteraf gezien tegen. Dit overkwam mij na het lezen van het boek ‘Handboek online marketing 4.0’ van Patrick Petersen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
244 stemmen
163
26
5
17
33
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (6)

preview
Handboek Online Marketing deel 8 - Met tools, templates, oefenomgeving, expertcases #HOM8
Patrick Petersen 9 augustus 2022 Eindelijk een boek dat, naast de strategische online marketing, doelen vertaalt naar de dagelijkse mediapraktijk. Dat belooft het alweer achtste deel zich van het bekende Handboek Online Marketing van Patrick Petersen. In zijn preview vertelt hij hoe dat er uitziet.
Artikel lezen
interview
Patrick Petersen: ‘Op welke marketingcongressen zie je eerlijke cases?’
Bas Hakker 7 oktober 2020 Ondernemer, marketingdocent, schrijver en consultant Patrick Petersen leverde onlangs de zevende versie van zijn Handboek Online Marketing af. Mooie aanleiding voor een gesprek met Petersen over de evolutie van het marketingvak.
Artikel lezen
preview
Handboek Online Marketing 7 + gratis tutorials #HOM7
Patrick Petersen 9 september 2020 Voor een van de meest actieve en energieke auteurs in marketingland is het een spannende tijd. Er zijn zoveel veranderingen op gebied van online, marketing, klantgedrag en commerce, dat het schrijven van een papieren stilleven ‘not done’ lijkt. Online Marketing heeft zichzelf opnieuw uitgevonden.
Artikel lezen
preview
Na 25 jaar online marketing mensen niet meer lastig vallen met de basis
Patrick Petersen 2 augustus 2018 Online marketing is niet meer nieuw. Net als digitale marketing tikken we ruim het 25-jarig bestaan aan. De moderne vormen van marketing kennen een hoofdrol in de huidige digitale transitie en gaan alweer naar de vijfde generatie van denken en doen.
Artikel lezen
interview
Een thuiswedstrijd met @OnlineMarketeer Patrick Petersen
Marc de Groot 16 januari 2017 Marc de Groot neemt interviews af met andere online marketing experts, succesvolle ondernemers en andere mensen uit de e-commerce sector. Hij sprak Patrick Petersen, auteur van HOM5.
Artikel lezen
interview
De marketeer moet het spelletje anders leren spelen
Ruud Moors 19 juli 2016 Marketing is nog een relatief jonge wetenschap, een vakgebied dat bovendien als gevolg van de exponentiële opeenvolging van technologische ontwikkelingen voortdurend aan verandering onderhevig is. Patrick Petersen herzag daarom zijn HOM5.
Artikel lezen

Over Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater verkozen tot de nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De veelzijdige Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Andere boeken door Patrick Petersen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Dankwoord
Voorwoord (Prof.dr. Henry Robben, Nyenrode Business Universiteit)
Over het hybride gebruik van het Handboek Online Marketing
De indeling van HOM8 in vier hoofdfasen

Hoofdstuk 1
Traditioneel, Trends en Transitie
Marktplaats-model en virtualisatie
Van customer delight naar metaverse
Modern marketingdenken
CASE
Oefeningen

Hoofdstuk 2
Analyses, purpose marketing, Maturity-model
Online DNA: What, How, Why
Onze online klant onderzoeken
Onze Persona bepalen
Online verdienmodellen
Van freemium naar marketplace
CASE
Oefeningen

Hoofdstuk 3
Van online SWOT naar confrontatie
Van 4 P’s naar 4 C’s
Alternatief online 10 P’s
Customer Journey mapping
De vraagstelling
Bepaling online marketingstrategie
CASE
Oefeningen

Hoofdstuk 4
Van diepere analyse naar big data
Google Analytics insights
Profielverrijking
CASE
Oefeningen

Hoofdstuk 5
Leadgeneratie
Online b2b-marketing
Lead nurturing
Conversieoptimalisatie
4 R-model voor conversieoptimalisatie per middel
CASE
Oefeningen

Hoofdstuk 6
Websiteoptimalisatie
A-B test
Eye tracking
Usability
Accessibility
CASE
Oefeningen

Hoofdstuk 7
Virale marketing
Online engagement
WOW-effect!
CASE
Oefeningen

Hoofdstuk 8
Contentmarketing
Doelen
Formats
Storytelling
CASE
Oefeningen

Hoofdstuk 9
E-mailmarketing
CRM en databasemarketing
Doelen
Vormen
Succesfactoren
CASE
Oefeningen

Hoofdstuk 10
Zoekmachinemarketing
SEO
SEA
SEM
SEP
Search Console
CASE
Oefeningen

Hoofdstuk 11
Microsites en landingspagina’s
CASE
Oefeningen

Hoofdstuk 12
Social media marketing
influencer marketing
POST-model
Campagne
Adverteren
Monitoren
CASE
Oefeningen

Hoofdstuk 13
Digital en online advertising
Afrekenmodellen
Performance based
CASE
Oefeningen

Hoofdstuk 14
Mobile marketing
Mobility-model
5 C’s
SoLoMo
Mixed reality
Metaverse
CASE
Oefeningen

Hoofdstuk 15
Streaming media
Online video
Podcast
CASE
Oefeningen

Hoofdstuk 16
Opbouw Strategisch Online Marketingplan (STOMP)
Evaluatie
CASE
Oefeningen

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • VPS Personeel Organisatie Communicatie 2022/2023 Opgavenboek
    Dick in 't Veld
    VPS Personeel Organisatie Communicatie 2022/2023 Opgavenboek
    € 42,50
  • Praktisch Internationaal Recht
    Melani Beck-Soeliman
    Praktisch Internationaal Recht
    € 64,95
  • VPS Arbeidsrecht en Sociale Zekerheid met resultaat 2022/2023 Opgavenboek
    Dick in 't Veld
    VPS Arbeidsrecht en Sociale Zekerheid met resultaat 2022/2023 Opgavenboek
    € 42,50
  • Aan de slag met software testen
    Hossein Chamani
    Aan de slag met software testen
    € 44,95
  • Aan de slag met Java en JavaFX
    Gertjan Laan
    Aan de slag met Java en JavaFX
    € 58,50
  • Statistiek in stappen
    Nel Verhoeven
    Statistiek in stappen
    € 40,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek Online Marketing deel 8 - met tools, templates, oefenomgeving, expertcases #HOM8

        Handboek Online Marketing deel 8 - met tools, templates, oefenomgeving, expertcases #HOM8
        Patrick Petersen
        /