Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Trainen met resultaat

Van klantvraag naar effect op de werkplek

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 9789013107333
Verkooppositie 6230
Direct te downloaden

Samenvatting

De praktijk is de werkelijkheid en de theorie helpt ons om deze te begrijpen. Zo staat u er als trainer ook in. De klant legt u een situatie voor die hij aan wil pakken. De afdeling werkt niet optimaal, er zijn samenwerkingsproblemen, de klantgerichtheid moet beter of de rol van de leidinggevende is veranderd. Daarna kijkt de klant u verwachtingsvol aan in de hoop dat u zijn probleem oplost.

Echter, voordat u kunt gaan trainen, moet er nog wel het een en ander gebeuren.

Dit boek helpt u "van klantvraag naar training". Wat wil de klant precies, hoe is de situatie ontstaan, welke mogelijkheden zijn er om het aan te pakken, om welke competenties gaat het, welk resultaat heeft de klant voor ogen, hoe is het op de werkplek geregeld, hoe kijken de deelnemers er zelf naar en, tot slot, welk probleem gaat u oplossen?

In dit boek staan tips, checklisten, modellen en werkvormen waarmee u aan de slag kunt.

'Trainen met resultaat' is bestemd voor trainers die meer willen dan alleen een training draaien, zij willen de klant werkelijk helpen en gaan uit van de belangen van de deelnemers en ook van die van de organisatie.

Tien thema's uit de praktijk: besluitvorming, conflicthantering, integriteit, klantgerichtheid, motivatie, onderhandelen, probleem oplossen, samenwerken, weerstand en zelfkennis vormen de kern van het boek. Elk thema is onderbouwd met theorieën en werkvormen, waarmee u als trainer zo aan de slag kunt. In de overhead-hoofdstukken over intake en evaluatie, transfer en resultaat staan tips, werkvormen, checklisten en strategieën die u in kunt zetten om van klantvraag tot resultaat te komen.

Dit boek is ook geschikt voor vakmensen die met leren bezig zijn, zoals docenten, opleidingsfunctionarissen, P&O'ers, managers en therapeuten.

Specificaties

ISBN13:9789013107333
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:528
Druk:1
Verschijningsdatum:26-11-2012
Hoofdrubriek:Coaching en trainen

Expertrecensies (2)

Theorie achter de training
Nienke van Oeveren | 3 januari 2014
'Trainen met resultaat' is bestemd voor trainers die meer willen dan alleen een training draaien. Hoe beoordelen lezers dit boek? Ria RusschenEigenaar van BuroDoende, coaching, training & loopbaanbegeleiding Om maar met de deur in huis te vallen, ik vind dit een fantastisch boek!Lees verder
Maddy Bolhuis | 4 juli 2013
Met haar boek 'Trainen met resultaat' begeeft Aafke de Vor zich op een markt waarin al een aantal goede auteurs van trainingsboeken actief is. Biedt dit boek dan nog toegevoegde waarde voor een trainer? De titel impliceert ondubbelzinnig dat het boek gaat over het bereiken van resultaat met een training: de uitdaging van iedere trainer!Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

in_focus
Theorie achter de training
Nienke van Oeveren 3 januari 2014 'Trainen met resultaat' is bestemd voor trainers die meer willen dan alleen een training draaien. Hoe beoordelen lezers dit boek?
interview
Aafke de Vor: ‘Een goede trainer is vooral ook organisatiekundige’
Ronald Buitenhuis 13 november 2012 Trainen is meer dan hier en daar een pleister plakken, factuurtje sturen, en hoppa, mission completed. Een goede training begint met de klantvraag en eindigt met meetbare resultaten. Er tussenin zit ergens de training. ‘Tijdsdruk en krappe budgetten remmen een goed trainingsproces.’
Alle interviews en artikelen (2)

Over Aafke de Vor

Drs. Aafke de Vor studeerde onderwijskunde, richting bedrijfsopleidingen, aan de Universiteit van Utrecht. Zij studeerde af op het onderwerp: hoe blijft een trainer geïnspireerd voor zijn werk?, ontwikkelde een model waarmee je inspiratie in kaart kunt brengen en hoe je deze kunt voeden. Daarnaast volgde Aafke een drietal masteropleidingen in Nijmegen: opleidingskunde, organisatiekunde/marketing en supervisiekunde. Aafke werkte als trainer, coach, adviseur en ontwikkelaar voor de afdeling Organisatie en Ontwikkeling bij Stavoor, bij Cinop op de afdeling Ondersteuning ROC's, bij onderwijsvernieuwing en bij de Boertiengroep in de teams management en leiderschap, mondelinge communicatie en didactische vaardigheden. Op dit moment werkt Aafke als zelfstandig trainer, supervisor en ontwikkelaar. Aafke vindt trainen het mooiste werk dat er is, zij houdt van haar deelnemers en werkt vanuit de praktijk. Daarbij maakt ze gebruik van theorieën en modellen om de situatie vanuit de positie van de deelnemer en de klant te verbeteren.

Andere boeken door Aafke de Vor

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Trainen met resultaat
2. Besluitvorming
3. Conflicthantering
4. Integriteit
5. Klantgerichtheid
6. Motivatie
7. Onderhandelen
8. Probleem oplossen
9. Samenwerken
10. Weerstand
11. Zelfkennis
12. Intake en evaluatie
13. De transfer naar de werksituatie
14. Resultaatgericht trainen

Extra werkvormen online
Bronnen
Interessante sites
Trainen met de auteur
Over de auteur
Bedankt
Aanbevelingen

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Trainen met resultaat