

Jaap Zijlstra is trainer, auteur en mental coach bij 2M (to matter) dat hij heeft opgericht.
Meer over de auteursLiefde komt niet van één k(l)ant
Klantbelang centraal door waardecreatie en vertrouwen in de financiële sector
Paperback Nederlands 2013 9789013112887Samenvatting
Het klantbelang centraal is in de financiële sector het belangrijkste motto voor de komende jaren!
De titel van dit boek is veelzeggend: 'Liefde komt niet van één k(l)ant'. Het gaat om tweerichtingsverkeer én samenwerking met uw klant. Financieel adviseurs en hun klanten zullen zich samen over de kansen en risico's moeten buigen, zullen samen hun verantwoordelijkheden moeten nemen. Daarvoor zijn communicatie én klantvertrouwen cruciaal. Vertrouwen werkt alleen wederzijds. De bal ligt bij de adviseur: hij is aan zet!
Met de zeven effectieve eigenschappen die worden aangereikt, wordt ervaren hoe hij zich als een betrokken en integer adviseur kan profileren met een helder adviestraject. Hij krijgt inzicht in de impact die hij als adviseur heeft en hij ervaart hoe hij winst kan behalen door authenticiteit, gevoel en beleving, zodat de klant vertrouwen krijgt en behoudt. Daarnaast wordt een nieuw Dynamisch Business Model® aangereikt, waarmee in korte tijd op één A4 de (zakelijke) klant in beeld wordt gebracht.
Niet de malaise van de financiële sector heeft het laatste woord, maar de adviseur!
Specificaties
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Over Lizanne Vroom
Inhoudsopgave
Woord vooraf
Inleiding
1. Klantbelang centraal: waarom, wat, hoe en wie
1.1 Het verleden is geen garantie voor de toekomst
1.2 Zelfreiniging van de sector
1.3 Maak het verschil!
2. WAT: over kennis van zaken en WAAROM
2.1 De kloof tussen vakinhoud en vaardigheid
2.2 Volstaat een helder WAT?
2.3 Het WAAROM bindt klanten aan u!
2.4 Wat vraagt de politiek van u?
2.5 Wat vraagt de klant van u?
2.6 Van kennis naar waardecreatie
3. HOE: win nù uw klant terug met emotionele competenties
3.1 Inleiding
3.2 De Abilene paradox
3.3 Bedrieg uzelf niet
3.4 Afstand nemen: de magie van metacommunicatie
3.5 Tekort aan Emotionele Intelligentie in de financiële wereld
3.6 Vaardigheden, wijsheid of techniek?
4. WIE: mensen doen zaken met mensen
4.1 Inleiding
4.2 Zeven effectieve eigenschappen die ertoe doen
5. Praktische focus op klantbelang
5.1 Acties voor het ontwikkelen van het WAAROM en WAT
5.2 Acties voor het versterken van het HOE
5.3 Acties voor het versterken van het WIE
Over de auteurs: WIE, HOE en WAT
Epiloog
Literatuur
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan