Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De koppositie

De top-10 van managementtrends en -visies die een voorsprong geven

Gebonden Nederlands 2000 9789014063706
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Dit boek is tot stand gekomen op initiatief van Deloitte & Touche Nederland en is mede gebaseerd op een door de Positioneringsgroep uitgevoerd onderzoek onder ruim 100 managers, werkend bij de overheid en in het bedrijfsleven. Daarnaast is met een aantal prominenten gesprekken gevoerd over de belangrijkste ontwikkelingen in onze samenleving, het bedrijfsleven en de overheid. Deze gesprekken geven een indicatie over de vraag wat managers en ondernemers bezighoudt, waar hun prioriteiten liggen en wat hun verwachtingen zijn. Het boek is leerzaam voor iedereen in een leidinggevende positie, die zich bewust is van het feit dat anticiperen op veranderingen een voorwaarde is voor succesvol ondernemen en leidinggeven.

Specificaties

ISBN13:9789014063706
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:121
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Roland van Kralingen

Roland van Kralingen studeerde in Engeland waar hij zijn MBA haalde. Na een aantal jaren bij grote reclamebureaus als Strategy Director te hebben gewerkt, richtte hij TBWA op in Nederland en Spanje. Vervolgens functioneerde hij als lid van de raad van bestuur van TBWA International in Parijs en werkte hij in Japan, Engeland, Amerika, Duitsland en Spanje. In 1993 was hij de initiatiefnemer tot de oprichting van de PositioneringsGroep, die inmiddels in marketingland een grote bekendheid geniet. Roland van Kralingen is auteur van bekende boeken op het gebied van marketing en trends. Hij schreef onder andere 'Superbrands', 'Naar 2020', 'De Transparante Wereld' en 'BrandWorld'. Sinds 2005 is hij als Founder werkzaam bij High Value. Daarnaast is hij auteur van het onlangs verschenen 'Make Dust or Eat Dust.'' Roland van Kralingen is sterk geïnteresseerd tot ontwikkeling in de context, hij is een creatief denker en probeert vooral te werken naar nieuwe inzichten.

Andere boeken door Roland van Kralingen

Inhoudsopgave

Dankwoord

Waarom dit boek?

Trends en visies: het onderzoek
- Trendonderzoek: aandachtspunten van vandaag en morgen
- De zes clusters in bedrijfsleven en overheid

Trend 1: Informatie- en communicatietechnologie
- ICT van automatisering naar communicatie, verkoop en marketing
- Kennismanagement
- Organisatie
- Internet
- Strategische waarde van ICT onderschat
- Kanttekening
- ICT als wapen in de concurrentieslag
- Ten slotte

Trend 2: maatschappelijk verantwoord ondernemen
- Transparantie
- De geboorte van de civil society
- Nieuwe verantwoordelijkheden
- De ethische consument
- Maatschappelijk verantwoord ondernemen als strategie

Trend 3: De steeds hogere eisen aan waardetoevoeging
- De grillige client en consument
- Ontwikkelingen
- De21e eeuw: geïnformeerde en betrokken consumenten
- De memorabele ervaring
- Merken van morgen

Trend 4: Veranderende arbeidsorganisatie
- De kern van de organisatie
- Organisatie
- Van baanzekerheid naar employability
- Ten slotte

Trend 5: De autonome consument
- De fundamentalisten en de pluralisten
- De postmoderne consument
- De kritische consument en merken
- Ten slotte

Trend 6: mobliliteit
- Mobiliteit en welzijn
- Nederlanders zijn auto-gericht
- Mobiliteit en ICT
- Ten slotte

Trend 7: vergrijzing
- Miskende doelgroep
- Senioren nader beschouwd
- Senioren marketing: een moeilijke opgave
- Leer als bedrijf senior te denken
- Senioren en de arbeidsmarkt

Trend 8: concentratie
- Concentratie
- Motieven
- Redenen
- Strategie
- Nogmaals: synergie
- Ten Slotte

Trend 9: europeanisering
- Europa, Verenigde Staten en Japan
- Interne markt

Trend 10: rationalisering
- Solidariteitsprincipe
- Zorgen
- Modelmatig werken
- Kanttekening
- Paradigmashift

Bijlagen

Top 75 van trends
Respondenten vragenlijst

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De koppositie