

Willem Verbeke studeerde wijsbegeerte aan de Rijks Universiteit van Gent en promoveerde in de Educational Psychologie aan de University of Pennsylvania, Philadelphia, USA.
Meer over de auteursIk netwerk dus ik besta
De noodzaak van social capital en street-smartness voor de accountmanager in het e-businesstijdperk
Ingenaaid Nederlands 2001 9789014078823Samenvatting
De intrede van e-commerce heeft het zakelijk landschap doen veranderen. Veel ondernemingen hebben zich als hoofdtaak gesteld winst te genereren door klantspecifieke oplossingen te bieden. Wat dat voor de accountmanager betekent wordt in 'Ik netwerk dus ik besta' uiteengezet. Verbeke definieert vier waardetoevoegende activiteiten van de accountmanager, waarbij de capaciteit om netwerken te bouwen en te onderhouden onmisbaar is. Het is tenslotte de taak van de accountmanagers de kennis, die breed in de organisatie is verspreid, te koppelen aan de behoeften van de klant. Ondernemingen groeien steeds meer uit tot netwerkorganisaties. De vraag hoe accountmanagers strategisch met netwerken bezig kunnen zijn binnen hun eigen onderneming en die van de klant, en wat voor soort netwerken zij nodig hebben bij iedere waardetoevoegende activiteit, is dan ook van groot belang. Dit boek geeft daarop de antwoorden.
Specificaties
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan