Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Van levering naar experience

Het bouwen van innovatieve distributiestructuren

Gebonden Nederlands 2002 9789014087870
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Distributiekanalen nemen gemiddeld 15 tot 40% van de kostprijs van goederen en diensten voor hun rekening. Daarom en door een gebrek aan aandacht tot nu toe, bieden distributiekanalen grote mogelijkheden voor het verbeteren van de winstgevendheid en de concurrentiepositie van een onderneming. Maar hoe kan een onderneming op deze kansen inspelen en een (hybride) distributiestrategie formuleren? Dit is een lastige vraag, zeker ook omdat de keuze van een distributiekanaal direct effect heeft op alle andere marketingbeslissingen: product, prijs en promotie (de overige elementen van de marketingmix). Tevens brengt de keuze voor een bepaald distributiekanaal vaak langetermijn verplichtingen met zich mee ten opzichte van andere ondernemingen. Deze 'Marketing wijzer' biedt zowel marketing- als product- en account managers een handvat voor het formuleren van een (hybride) distributiestrategie en het opzetten van innovatieve distributiekanalen, die bestand zijn tegen hoge concurrentie-intensiteit en veranderende consumentenbehoeften. De auteurs gaan eerst in op traditionele distributiestrategieën en distributiekanalen als merkbouwer. Daarna wordt via vernieuwende elektronische distributiekanalen de stap gemaakt naar vooruitstrevende distributiestructuren.

Specificaties

ISBN13:9789014087870
Trefwoorden:distributie
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:142
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Fred van Eenennaam

Drs. Fred van Eenennaam is als universitair docent Strategie en Omgeving verbonden aan de Vrije Universiteit Amsterdam en is tevens gastdocent Strategic Marketing Management aan Nijenrode University. Hij bereidt thans zijn promotie voor op het trerein van de effectiviteit van Europese Strategieën van Fast Moving Goods-bedirjven. Van Eenennaam publiceert regelmatig over internationale strategie.

Andere boeken door Fred van Eenennaam

Inhoudsopgave

State-of-the-art

Capita selecta

Cases

Methoden en technieken

Service

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Van levering naar experience