Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 74% korting

Thuis in Nederland

Praktisch handboek voor diversity marketing

Gebonden Nederlands 2002 9789014090849
Niet leverbaar.
VOORDEEL - 74% korting

Samenvatting

Senioren willen hun kleinkinderen verwennen. Homoseksuele echtparen hebben als tweeverdieners veel geld. Mannen houden van auto' s als status symbool en allochtone jongeren kopen om dezelfde reden mobiele telefoons. Vrouwen bereikt je via Net5 , mannen via V8 en gezinnen via RTL4. Het is duidelijk: marketeers doen niets liever dan mensen in hokjes plaatsen. Het houdt de wereld overzichtelijk en campagnes kunnen makkelijker worden aangekleed. Maar wat te doen met nieuwe culturen? Zijn ze 'gewoon'Nederlands, waarvoor een speciale benadering niet nodig is? Of zijn ze zo anders dat ze alleen via nieuwe wegen zijn te benaderen? 'Thuis in Nederland' gaat hier op in en laat zien hoe makkelijk marketeers die verschillende culturen kunnen benaderen.
Onderwerpen die aan bod komen zijn onder meer het merkenbeleid, een-op-een-communicatie, internetcommunicatie, scene marketing, brand experience en het gedifferentieerde medialandschap in Nederland. Talrijke praktijkvoorbeelden geven aan hoe marketeers deze middelen kunnen inzetten, ook bijvoorbeeld op de arbeidsmarkt.
'Thuis in Nederland' is bedoeld voor marketeers die van mening zijn dat de 2,9 miljoen allochtone Nederlanders tot hun doelgroep behoren. Het boek gaat slechts ten dele over etnomarketing, waarbij de nieuwe markt via etnische lijnen wordt bewerkt. Het boek wil juist de nieuwe Nederlanders 'insluiten; als doelgroep binnen alle communicatiedisciplines.

Specificaties

ISBN13:9789014090849
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:306
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

3.5 van de 5
2 stemmen
1
0
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Rene Romer

Rene Romer is eigenaar van diversity marketingbureau TransCity en werkte jarenlang als strategy director bij TBWA. Vanuit verschillende functies zat hij bij praktisch alle grote merken aan tafel. Romer wordt gezien als de specialist in Nederland in Diversity Marketing en EtnoMarketing.

Andere boeken door Rene Romer

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Thuis in Nederland