

Rene Romer is eigenaar van diversity marketingbureau TransCity en werkte jarenlang als strategy director bij TBWA.
Meer over Rene RomerThuis in Nederland
Praktisch handboek voor diversity marketing
Gebonden Nederlands 2002 1e druk 9789014090849Samenvatting
Senioren willen hun kleinkinderen verwennen. Homoseksuele echtparen hebben als tweeverdieners veel geld. Mannen houden van auto' s als status symbool en allochtone jongeren kopen om dezelfde reden mobiele telefoons. Vrouwen bereikt je via Net5 , mannen via V8 en gezinnen via RTL4. Het is duidelijk: marketeers doen niets liever dan mensen in hokjes plaatsen. Het houdt de wereld overzichtelijk en campagnes kunnen makkelijker worden aangekleed. Maar wat te doen met nieuwe culturen? Zijn ze 'gewoon'Nederlands, waarvoor een speciale benadering niet nodig is? Of zijn ze zo anders dat ze alleen via nieuwe wegen zijn te benaderen? 'Thuis in Nederland' gaat hier op in en laat zien hoe makkelijk marketeers die verschillende culturen kunnen benaderen.
Onderwerpen die aan bod komen zijn onder meer het merkenbeleid, een-op-een-communicatie, internetcommunicatie, scene marketing, brand experience en het gedifferentieerde medialandschap in Nederland. Talrijke praktijkvoorbeelden geven aan hoe marketeers deze middelen kunnen inzetten, ook bijvoorbeeld op de arbeidsmarkt.
'Thuis in Nederland' is bedoeld voor marketeers die van mening zijn dat de 2,9 miljoen allochtone Nederlanders tot hun doelgroep behoren. Het boek gaat slechts ten dele over etnomarketing, waarbij de nieuwe markt via etnische lijnen wordt bewerkt. Het boek wil juist de nieuwe Nederlanders 'insluiten; als doelgroep binnen alle communicatiedisciplines.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan