Lees verder
Mark Sanborn is directeur van een adviesbureau voor leiderschapsontwikkeling. Hij is auteur, professioneel spreker en ondernemer en is vooral bekend om zijn boek The Fred Factor: How Passion In Your Work and Life Can Ordinary to the Extraordinary, dat wereldwijd meer dan 2 miljoen exemplaren verkocht en een bestseller van New York Times, Wall Street Journal, USA Today werd.
Meer over Mark SanbornDe Fred factor
Van sleur naar passie in werk en leven
Gebonden Nederlands 2005 1e druk 9789020260618Samenvatting
In 'De Fred factor' vertelt Mark Sanborn het waar gebeurde verhaal van zijn postbode Fred, die zoveel van zijn werk houdt dat hij altijd iets extra's doet voor de mensen bij wie hij post bezorgt. Hij houdt bijvoorbeeld een oogje in het zeil over iemands huis en treedt iedereen als vriend tegemoet.
Fred is een voorbeeld van klantvriendelijkheid. Wat is het geheim van Fred, wat is nu die Fred-factor? Sanborn zet de vier basisprincipes uiteen waarmee we nieuwe energie en creativiteit in ons werk en ons leven kunnen brengen. Door ze, net als Fred, in praktijk te brengen, iedere dag opnieuw, kunnen we leven en werken op een manier die voldoening schenkt aan uzelf en aan anderen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Mark Sanborn
Inhoudsopgave
Dankbetuiging
Deel 1 - Wat is een Fred?
1. De eerste Fred
2. De Fred-principes
3. Freds in de praktijk
Deel 2 - Een Fred worden
4. Iedereen kan iets betekenen
5. Succes is gebaseerd op contact
6. Zet je steeds in voor anderen
7. Gooi geregeld het roer om
Deel 3 - Andere Freds ontwikkelen
8. Fantasievol zoeken
9. Reëel belonen
10. Effectief opleiden
11. Duidelijk tonen
Deel 4 - Alles voor Fred
12. Fred vandaag de dag
13. De Fred-spirit
Aanhangsel: De Fred-scorekaart
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan