Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Business en ethiek (4e druk 2006)

Spelregels voor het ethisch ondernemen

Paperback Nederlands 2006 9789020965896
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Kunnen zakendoen en ethiek succesvol worden gecombineerd? Over dit actuele dilemma is de laatste jaren al heel wat gesproken en geschreven. Dit boek biedt een overzichtelijke synthese van de belangrijkste binnen- en buitenlandse achtergrondliteratuur. De auteurs gaan de fundamentele ethische vragen niet uit de weg. Ze confronteren de belangrijkste ethische principes van onze cultuur met de praktijk van het zakenleven. De talrijke voorbeelden en concrete situaties maken dit boek tot een zeer nuttige handleiding voor iedereen die wil weten hoe moraal kan samengaan met zakendoen.

Boeken over moreel verantwoord en bedrijfsmatig handelen zijn schaars, zeker in het Nederlands. 'Business en Ethiek' levert een bijzondere bijdrage op een gebied waar nog weinig over geschreven werd. De ethische aansprakelijkheden van het moderne bedrijfsleven zijn enorm. Het is daarom niet slecht om eerst na te denken over de normen die men wil hanteren en handhaven alvorens men handelt. Management is meer dan rationeel argumenterend denken en doen. Het is sociaal handelen.

Specificaties

ISBN13:9789020965896
Trefwoorden:ethiek
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:243
Uitgever:LannooCampus
Druk:4
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Johan Verstraeten

Johan Verstraeten is hoogleraar aan de faculteit Godgeleerdheid van de K.U.Leuven. Zijn leeropdracht omvat onder meer bedrijfsethiek, ingenieursethiek, sociale ethiek en ethiek van vrede en internationale betrekkingen. Hij geeft seminaries over leiderschap en spiritualiteit in het kader van de Academie voor leiderschap Avicenna en het Comenius International Leadership Programme.

Andere boeken door Johan Verstraeten

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Bedrijfsethiek in het spanningsveld tussen persoonlijke en institutionele verantwoordelijkheid
2. Markteconomie en ethiek
3. Eerlijkheid tegenover handelspartners
4. Marketing-ethiek
5. Rechten en plichten van werknemers en werkgevers
6. Rechten en plichten van aandeelhouders en aanverwante problemen
7. Ecologisch ethiek een ondernemen
8. Onderneming en maatschappij
9. Methoden van zakenethiek

Bibliografie
Noten
Zakenregister

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Business en ethiek (4e druk 2006)