Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Communiceren in het New Normal

10 kritische succesfactoren na een crisis

Gebonden Nederlands 2011 9789020996630
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Terwijl de nachtmerrie van de financiële crisis stilaan over de horizon wegebt, ontwaakt het bedrijfsleven in een grondig hervormde wereld. De wereld van het New Normal is soberder, moeilijker, maar tegelijkertijd ook uitdagender. Hier gelden basisprincipes als transparantie, verantwoordelijkheid en duurzaamheid.

Hoe maak je als onderneming of organisatie het verschil in dit nieuwe tijdperk? En welke rol speelt communicatie daarbij? Het antwoord vind je in 'Communiceren in het New Normal'.

Op basis van gesprekken met CEO's, managers en communicatiemensen definiëren Noël Slangen en Jan Withofs 10 kritische succesfactoren waarmee communicatie het verschil kan maken. Leiders ontsnappen voortaan niet aan transparante beslissingen en moeten hun risico's nauwlettend managen. Daarnaast wordt de stakeholdergroep steeds groter en wint ze aan belang: niet alleen is het essentieel dat werknemers worden gehoord, door de impact van social media kan elke observatie of mening, van wie dan ook, van kapitaal belang zijn voor de onderneming in kwestie.

'Communiceren in het New Normal' is hét manifest voor communiceren na een crisis.

Specificaties

ISBN13:9789020996630
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:224
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:17-5-2011

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Noël Slangen

Noël Slangen is medeoprichter van het strategisch adviesbureau Groep C en ongetwijfeld de bekendste communicatieadviseur van België. Slangen werkte al voor talloze beleidsmakers, topmanagers en bedrijven. Hij werd vooral bekend als communicatieadviseur van verschillende Eerste Ministers en van de Belgische regering, waar hij zijn sporen verdiende met de communicatiestrategieën voor Euro 2000, het Europees voorzitterschap en de invoering van een nieuwe communicatiecultuur met de veelbesproken 'open debatcultuur'. Hij is ook gastdocent aan diverse universiteiten en publiceert regelmatig boeken en bijdragen over strategie, communicatie en maatschappijtrends.

Andere boeken door Noël Slangen

Over Jan Withofs

Jan Withofs is managing partner bij het strategisch adviesbureau Groep C. Hij is gespecialiseerd in stakeholdercommunicatie en geeft hierover lezingen bij talloze werkgevers- en communicatieorganisaties.

Andere boeken door Jan Withofs

Inhoudsopgave

Dankwoord
Welkom in het New Normal

1. Focus hebben
2. Keuzes maken
3. Verantwoordelijkheid nemen
4. Stakeholders erbij betrekken
5. Social media
6. Medewerkers engageren
7. Verstandig besparen
8. Risico's managen
9. Nieuwe ideeën
10. Relevant zijn

Besluit
Bibliografie

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Communiceren in het New Normal