

Ken uw klant
Klantwaardemanagement als motor van uw marketing
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 9789020997248Samenvatting
We leven in een hypercompetitieve markt waar ondernemingen geconfronteerd worden met een voortdurend groeiende prijsdruk en klanten die steeds veeleisender worden. Winst maken is voor ondernemingen belangrijk en noodzakelijk om te groeien, maar klanten zien dat anders. Zij hechten belang aan soms zeer uiteenlopende zaken als kwaliteit, klantgerichtheid, goede informatie, een uitstekende ervaring, en uiteraard de prijs. Op het eerste gezicht lijken dit tegenstrijdige belangen te zijn, maar de praktijk wijst uit dat ondernemingen dit juist in hun voordeel kunnen laten werken.
Hoe ze dat doen? Vooral door te begrijpen wat waarde voor de klant betekent. Wat klanten motiveert om met hen zaken te doen. Door bijvoorbeeld te weten waarom de ene klant bereid is om een hogere prijs te betalen en de andere niet. En door de juiste actie te nemen op het voor de klant meest geschikte ogenblik.
Deze ondernemingen zijn succesvol, omdat ze een optimaal evenwicht vinden tussen de waarde van de klant en de waarde voor de klant. Klantwaardemanagement staat daarom in vele ondernemingen meer en meer op het prioriteitenlijstje van het bedrijfsmanagement. Klantwaardemanagement roept echter voor veel managers nog zodanig veel vragen op dat men de stap van theorie naar praktijk vaak niet durft te zetten. Anderzijds is de druk op (marketing)managers groot om resultaatgedreven te werken en meer inzicht te geven in de financiële consequenties van hun acties.
Dit boek geeft u een praktische leidraad om klantwaardemanagement op een resultaatgerichte manier in uw organisatie in te voeren. Aan de hand van tips, praktijkvoorbeelden en cases worden de diverse stappen in het klantwaardebeleid toegelicht. Extra aandacht wordt daarbij besteed aan de meetbaarheid en de evaluatie van het hele proces.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Interviews en artikelen (1)
Over Marc van de Perre
Over Ton Kuijlen
Inhoudsopgave
2. Groeien in een hypercompetitieve markt
3. Klantwaardemanagement als motor voor klantgerichter ondernemen
4. Een bredere kijk op klantwaarde
5. Identificatie van de meest waardevolle klanten met behulp van traditionele methoden
6. Berekenen en voorspellen van klantwaarde
7. Wat klanten bindt: de waarde voor de klant
8. Klantwaardemanagement: focus op resultaten en betere prestaties
9. Klantwaardestrategie: het realiseren van een optimaal evenwicht tussen klantwaarde en waarde voor de klant
10. Cases met betrekking tot diverse aspecten van klantwaademanagement
Bijlage 1. Afleiding van formules voor het berekenen van Customer Lifetime Value
Bijlage 2. Meten van kwaliteitspercepties en rationele waarden
Bibliografie
Lijst van figuren en tabellen
Mensen die dit e-book kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan