Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
,

Ken uw klant

Klantwaardemanagement als motor van uw marketing

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 9789020997248
Verkooppositie 4910
Direct te downloaden

Samenvatting

We leven in een hypercompetitieve markt waar ondernemingen geconfronteerd worden met een voortdurend groeiende prijsdruk en klanten die steeds veeleisender worden. Winst maken is voor ondernemingen belangrijk en noodzakelijk om te groeien, maar klanten zien dat anders. Zij hechten belang aan soms zeer uiteenlopende zaken als kwaliteit, klantgerichtheid, goede informatie, een uitstekende ervaring, en uiteraard de prijs. Op het eerste gezicht lijken dit tegenstrijdige belangen te zijn, maar de praktijk wijst uit dat ondernemingen dit juist in hun voordeel kunnen laten werken.

Hoe ze dat doen? Vooral door te begrijpen wat waarde voor de klant betekent. Wat klanten motiveert om met hen zaken te doen. Door bijvoorbeeld te weten waarom de ene klant bereid is om een hogere prijs te betalen en de andere niet. En door de juiste actie te nemen op het voor de klant meest geschikte ogenblik.

Deze ondernemingen zijn succesvol, omdat ze een optimaal evenwicht vinden tussen de waarde van de klant en de waarde voor de klant. Klantwaardemanagement staat daarom in vele ondernemingen meer en meer op het prioriteitenlijstje van het bedrijfsmanagement. Klantwaardemanagement roept echter voor veel managers nog zodanig veel vragen op dat men de stap van theorie naar praktijk vaak niet durft te zetten. Anderzijds is de druk op (marketing)managers groot om resultaatgedreven te werken en meer inzicht te geven in de financiële consequenties van hun acties.

Dit boek geeft u een praktische leidraad om klantwaardemanagement op een resultaatgerichte manier in uw organisatie in te voeren. Aan de hand van tips, praktijkvoorbeelden en cases worden de diverse stappen in het klantwaardebeleid toegelicht. Extra aandacht wordt daarbij besteed aan de meetbaarheid en de evaluatie van het hele proces.

Specificaties

ISBN13:9789020997248
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:256
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:5-9-2012
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

1+1 = klant
Pierre de Winter | 5 november 2010
Een rekenboek voor marketeers. Dat is Ken uw klant van de Belgische auteurs Marc van de Perre en Ton Kuijlen. Nuttig, want marketing moet meer en meer zijn rendement aantonen. Dat marketeers de laatste jaren in een permanente staat van verwarring verkeren, mag bekend worden verondersteld.Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
3 stemmen
2
0
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

podcast
Ton Kuijlen over accountability van marketing
Pierre de Winter 11 juni 2010 ‘Je begint bij je eigen sterkte, dan bepaal je wie de doelgroepen zijn voor wie jij een aanbod kunt doen dat beter is dan de concurrent.’ Daar moet je je op richten volgens Ton Kuijlen. Samen met Marc van de Perre schreef hij Ken uw klant. Hij spreekt met M&L over de mate van accountability van marketing, klantwaardemanagement en het bereiken van de klant.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Marc van de Perre

Marc van de Perre is ingenieur en managing partner van Interface Marketing, een onafhankelijk bureau voor strategische marketing dat zich gespecialiseerd heeft in marketing coaching en advies en begeleiding van klantwaarde- en prestatiemanagementprojecten. Hij heeft een ruime internationale ervaring bij zowel grote als middelgrote ondernemingen. Momenteel is hij voorzitter van Stichting Marketing, de meest toonaangevende marketingvereniging van België.

Andere boeken door Marc van de Perre

Over Ton Kuijlen

Ton Kuijlen is economisch en mathematisch psycholoog en is als bijzonder hoogleraar verbonden aan de Universiteit Tilburg en de business school TiasNimbas. Hij doet onderzoek op het gebied van CRM (marketing engineering en database marketing) en heeft een aantal op dit vakgebied gerichte publicaties op zijn naam staan. Daarnaast is hij mede-oprichter en partner van Cmotions, een onafhankelijk consultancybedrijf dat gespecialiseerde Database Marketing, Marketing Intelligence en ICT-diensten levert en projecten uitvoert.

Andere boeken door Ton Kuijlen

Inhoudsopgave

1. Inleiding
2. Groeien in een hypercompetitieve markt
3. Klantwaardemanagement als motor voor klantgerichter ondernemen
4. Een bredere kijk op klantwaarde
5. Identificatie van de meest waardevolle klanten met behulp van traditionele methoden
6. Berekenen en voorspellen van klantwaarde
7. Wat klanten bindt: de waarde voor de klant
8. Klantwaardemanagement: focus op resultaten en betere prestaties
9. Klantwaardestrategie: het realiseren van een optimaal evenwicht tussen klantwaarde en waarde voor de klant
10. Cases met betrekking tot diverse aspecten van klantwaademanagement

Bijlage 1. Afleiding van formules voor het berekenen van Customer Lifetime Value
Bijlage 2. Meten van kwaliteitspercepties en rationele waarden

Bibliografie
Lijst van figuren en tabellen

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Ken uw klant