Lees verder
Leander Kahney is de auteur van Jony Ive, Inside Steve’s Brain en Cult of Mac, en volgt al meer dan 10 jaar het bedrijf Apple.
Meer over Leander KahneyZo denkt Steve
Het geheim van het succes van Steve Jobs en Apple
Gebonden Nederlands 2010 1e druk 9789022996546Samenvatting
Het is moeilijk te geloven dat één man verantwoordelijk is voor een revolutie in de computerindustrie in de jaren zeventig en tachtig (Met de Apple II en de Mac), in animatiefilms in de jaren negentig (met Pixar), en in de digitale muziek begin deze eeuw (met de iPod en iTunes). Het is dan ook niet verantwoordelijk dat sommige mensen Steve Jobs vereren als een god. Aan de andere kant zijn er de legendarische verhalen over zijn grootste woedeaanvallen en slechte gedrag.
'Zo denkt Steve' doorbreekt deze persoonlijkheidscultus rond Steve Jobs en onthult het geheim van zijn ongelooflijke succes. Kahney laat zien welke principes Jobs hanteert als hij fantastische nieuwe producten introduceert, een fanatieke klantenkring opbouwt en leiding geeft aan een aantal van de krachtigste merken ter wereld. Dit unieke boek is onmisbaar voor iedereen die geïnteresseerd is in gedreven leiderschap en de kracht van innovatie.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Leander Kahney
Inhoudsopgave
1. Selectief: Hoe nee zeggen Apple heeft gered
2. Eigengereid: De eenmansfocusgroep van Apple
3. Perfectionistisch: Topkwaliteit in productontwerp
4. Elitair: Neem alleen topspelers aan en ontsla alle domkoppen
5. Gedreven: Een steentje bijdragen aan een betere wereld
6. Inventief: Waar komt innovatie vandaan?
7. Casestudy: Hoe alles op z'n plek viel met de iPod
8. Compromisloos: Alles in eigen hand
9. Steve Jobs' strijd tegen kanker
Dankwoord
Noten
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan