Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Meisje van de Slijterij

Durf te delen en ervaar de kracht van social media voor jezelf en je bedrijf

Gebonden Nederlands 2010 9789022997437
Niet leverbaar.

Samenvatting

Bijna elk bedrijf zit tegenwoordig op internet. Soms alleen met een website, soms ook door social media in te zetten. Maar online opereren vereist een andere strategie dan de marketing zoals die tot nu toe werd toegepast. Bij social media gaat het om relaties in plaats van transacties, om te durven delen zonder daar direct iets voor terug te verlangen. Maar als die transacties uiteindelijk toch plaatsvinden, blijken deze veel waardevoller te zijn dan voorheen. Er is namelijk een band ontstaan met het bedrijf, het product en de mens erachter.

Door gebruik te maken van haar digitale netwerk zet Petra de Boevere regelmatig nieuwe producten in de markt. Zo ontwikkelde ze onlangs de nu al beruchte Zeeuwierjenever. De positionering, naam en vormgeving ontstonden door hierover te overleggen met haar mede-Twitteraars, die het product vervolgens massaal gingen bestellen. Regelmatig rijden mensen honderden kilometers heen en terug om de slijterij nu eens in het echt te bezoeken.

In 'Meisje van de Slijterij' deelt Petra de Boevere wat ze de afgelopen tien jaar op internet heeft gedaan. Wat ze ervan leerde, hoe het haar inspireerde en wat online netwerken haar en haar bedrijf heeft gebracht. Maar ook welke fouten ze maakte en welke hobbels ze moest nemen om te komen waar ze nu is. Ze legt uit hoe de wirwar aan social media werkt en hoe je die voor jezelf en je bedrijf kunt inzetten.

Naast ondernemer, slijter en meester-vinoloog is Petra de Boevere ook moeder en levensgenieter. Ze schrijft columns voor diverse vakbladen, verschijnt regelmatig in de media en wordt steeds vaker uitgenodigd om anderen te vertellen hoe social media succesvol zijn in te zetten voor je bedrijf of organisatie.

'Petra de Boevere, beter bekend als @Slijterijmeisje heeft social media letterlijk en figuurlijk een gezicht gegeven. Ze heeft helemaal gelijk als ze stelt dat social media niet werken als je zelf niet sociaal bent. Daarom is dit boek een #mustread!' - @GerardDielessen, Gerard Dielessen, Algemeen Directeur NOC*NSF, voormalig Algemeen Directeur NOS

'Ik ben helemaal niet bang meer dat de dijken in Zeeland ooit nog zullen breken sinds De Boevere. Ze twittert ze gewoon dicht.' - @FelixWilbrink, Felix Wilbrink, culinair journalist De Telegraaf

'Dankzij Twitter van buurtbekende naar BN'er, ook al zegt ze zelf van niet.' - @tallemans, Chantal Ariens, Social Active Media

'Petra laat zien dat het gebruik van social media alleen zin heeft, als je ze als jezélf gebruikt. Geen rol die je aanneemt, geen pr-versie van jezelf, geen oude wijn (reclame maken) in een nieuw jasje. Maar een inkijkje in de wereld van een echt mens. Waar je vervolgens óók vanzelf aan denkt als je iets lekkers, bijzonders of goeds te drinken zoekt.' - @Hoof, Ruud van Wijngaarden, Woest

'Met dit breekbare, humoristische en authentieke verslag bewijst Het Meisje van de Slijterij dat social media over sociaal gaat en niet over media. (Ik heb het tegen u, mevrouw Beatrix).' - @MarcelvanDriel, Marcel van Driel, kinderboekenschrijver

Specificaties

ISBN13:9789022997437
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:183
Uitgever:AW Bruna
Druk:1
Verschijningsdatum:1-9-2010

Expertrecensies (2)

Meisje van de Slijterij
Perry Oostrum | 24 september 2010
Bijna elk bedrijf zit tegenwoordig op internet. Soms alleen met een website, soms ook door social media in te zetten. Maar online opereren vereist een andere strategie dan de marketing zoals die tot nu toe werd toegepast. Bij social media gaat het om relaties in plaats van transacties, om te durven delen zonder daar direct iets voor terug te verlangen. Maar als die transacties uiteindelijk toch plaatsvinden, blijken deze veel waardevoller te zijn dan voorheen. Er ontstaan namelijk banden met zo'n bedrijf, met het product en de mens erachter. In 'Meisje van de Slijterij' deelt Petra de Boevere wat ze de afgelopen tien jaar op internet heeft gedaan. Wat ze ervan leerde, hoe het haar inspireerde en wat online netwerken haar en haar bedrijf, een slijterij 'van vlees en bloed' in Breskens, heeft gebracht. Maar ook welke fouten ze maakte en welke hobbels ze moest nemen om te komen waar ze nu is. Ze legt uit hoe de wirwar aan social media werkt en hoe je die voor jezelf en je bedrijf kunt inzetten.
Lees verder
De kracht van online ligt offline
Wendy van den Hurk | 16 september 2010
Om maar met de deur in huis te vallen: Meisje van de Slijterij is géén managementboek. Het mag dan gaan over de zakelijke successen van een ondernemer dankzij sociale media, begrippen als strategie en businessplannen schuwt schrijfster Petra de Boevere liever. Sterker nog: ze doet naar eigen zeggen maar wat. Maar met dat getwitter en geblog behaalt ze toevallig wél zakelijke successen. En ze schrijft het nog leuk op ook.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
6 stemmen
6
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Petra de Boevere: ‘Zonder internet zou mijn winkel al ter ziele zijn’
Wendy van den Hurk 6 september 2010 Na bijna tachtigduizend tweets, zo’n vierduizend blogs en een heus boek met een voorwoord van Ronald Giphart is @Slijterijmeisje de onbekendheid voorbij. Petra de Boevere uit Breskens heeft haar digitale erfenis gebundeld in Het Meisje van de Slijterij. ‘Het zou mooi zijn als ik met dit boek kan evangeliseren.’

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

Durf te delen
Waarom zou je dit willen delen?
Hoe deel je?
Google is God
Oei! Ze praten terug!
Samen denken en samen doen
Personal branding
Digitaal netwerken
Politiek 2.0
Tips and tricks
Waar gaan we naartoe?
Woordenlijst

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Meisje van de Slijterij