Seth Godin is de auteur van veel bekende bestsellers zoals Permission Marketing, Purple Cow en Tribes. Met zijn dagelijkse blog bereikt hij wereldwijd een miljoenenpubliek. Als initiatiefnemer van The Carbon Almanac Network heeft hij zich opgeworpen als een prominente voorvechter van maatregelen tegen klimaatverandering.
Meer over Seth GodinAlle marketeers vertellen verhalen
Gebonden Nederlands 2010 9789022997451Samenvatting
De undergroundklassieker die u uitlegt hoe marketing écht werkt en waarom authenciteit de allerbeste marketingtool is.
Als wat u doet van belang is, werkelijk van belang is, dan hoop ik dat u de tijd neemt om een verhaal te vertellen. Een verhaal dat weerklank vindt en een verhaal dat echt kan worden. De ironie wil dat ik in eerste instantie een slechte beurt heb gemaakt bij het vertellen van het verhaal over dit boek. Door het originele omslag leek het boek te gaan over liegen en leek het te impliceren dat mijn lezers (marketeers) slechte mensen zouden zijn. Degenen die de moeite namen om het boek te lezen konden zien dat dit niet waar was, maar tegen de tijd dat ze het boek open hadden geslagen, was het al te laat. Een verhaal was al verteld. Ik had gefaald.
U krijgt bij uitgeven niet vaak een tweede kans, en ik ben dan ook heel blij dat mijn uitgever een nieuw omslag wilde proberen, en dubbel zo blij dat het werkt. U leest dit immers. Dus, ga een verhaal vertellen. En als het geen weerklank vindt, vertel een ander.
Wanneer u een verhaal vindt dat werkt, leef dat verhaal dan, maak het echt, authentiek en leg het onder de loep. Alle marketeers zijn verhalenvertellers en alleen de verliezers zijn leugenaars.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Seth Godin
Inhoudsopgave
Kernpunten
Hoe marketing werkt
Stap 1:
Hun wereldbeeld was er al voordat jij er was
Stap 2:
Mensen zien alleen het nieuwe en vullen de rest zelf in
Stap 3:
Het verhaal begint met een eerste indruk
Stap 4:
Succesvolle marketeers vertellen verhalen die we geloven
Voorbeelden: verhalen die aanhaken bij een wereldbeeld
Belangrijke kanttekening: Verfraaiingen en verzinsels
Stap 5:
Authentitciteit is essentieel voor marketeers
Concurreren is een leugenachtige wereld
Opmerkelijk: De Koe heeft nog niet afgedaan
Bonus deel 1: Meestervertellers en prutsers
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan