Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De kern van survey-onderzoek

Paperback Nederlands 2000 9789023235408
Verkooppositie 1527
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Survey-onderzoek levert voor de onderzoeker en opdrachtgever een scala aan informatie op over een bepaald thema. Kenmerkend voor survey-onderzoek is dat gegevensverzameling plaatsvindt bij veel personen over een groot aantal kenmerken. Veelal gebeurt dat door het stellen van vooraf bedachte vragen aan respondenten. Dat kan zowel schriftelijk als mondeling gebeuren. Daarbij is vaak sprake van een selectie uit een grotere groep van verschillende mogelijkheden bekeken voor het gebruik van survey onderzoek voor een bedrijf, instelling of organisatie. De focus ligt daarbij op voorbeelden, handreikingen en opgaven wordt de lezer in staat gesteld om, op operationeel niveau zelfstandig een survey-onderzoek op te zetten en uit te voeren. Het boek bevat bevat casussen afkomstig uit de bedrijfskunde en de bedrijfscommunicatie. Na het doorwerken van dit boek kan de lezer zelf aan de slag met survey onderzoeken op verschillende terreinen, zoals personeels- en productiemanagement, marketing, ondernemingsstrategieën, communicatie-audits, leiderschapsstijlen, logistiek en interne communicatie.

Specificaties

ISBN13:9789023235408
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:142
Verschijningsdatum:4-10-2008

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. De kern van survey-onderzoek
2. Kwaliteitseisen
3. Onderzoeksplan en de probleemstelling
4. Onderzoeksontwerp
5. Dataverzameling
6. Data-analyse
7. Afronding

Bijlagen
Checklist voor een (doctoraal) scriptie

Over de auteur

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De kern van survey-onderzoek