Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 45% korting

Waarborging van waarden

Over het samenspel van kwaliteitsmanagement en bedrijfsethiek

Ingenaaid Nederlands 2002 1e druk 9789023237839
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 45% korting

Samenvatting

Om kwaliteitsmanagement succesvol te kunnen invoeren is bewustzijn van de eigen waarden en normen noodzakelijk. 'De neuzen moeten dezelfde kant op' is vaak het motto bij organisatieverandering. Dat is op zich goed, maar dan niet gedwongen, met aandacht en respect voor leveranciers, klanten, medewerkers en voor de impact op de maatschappij. Anders zou een veranderingstraject zijn doel wel eens voorbij kunnen schieten.
'Waarborging van waarden' laat zien hoe de invalshoeken van bedrijfsethiek en kwaliteitsmanagement op elkaar aansluiten en hoe de diverse denkwijzen en instrumenten van beide benaderingen elkaar kunnen verrijken. Hierbij wordt aandacht geschonken aan de ethische aspecten in de omgang van bedrijven met belanghebbenden. Dat zijn niet alleen medewerkers, klanten en maatschappij, maar ook financiers en aandeelhouders.
Het boek is geschreven door adviseurs, op basis van praktijkervaringen gecombineerd met bezinning op die praktijk. Er worden veel voorbeelden genoemd die uit het leven zijn gegrepen. Daaruit blijkt dat ethiek een dagelijks en geen hoogdravend verschijnsel is. Ethiek is een reflectie op 'gewone' handelingen tussen de belanghebbenden van een bedrijf, die uitermate gecompliceerde situaties kunnen opleveren. Deze handelingen zijn direct van invloed op de kwaliteit van een bedrijf. Dit boek biedt een aantal handvatten hoe hiermee omgegaan kan worden.

Specificaties

ISBN13:9789023237839
Trefwoorden:ethiek
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:125
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Een inleiding in de bedrijfsethiek en kwaliteitsmanagement
2. Excellent, duurzaam en verantwoord ondernemen. Persoonlijke normen en waarden als basis voor kwaliteitszorg
3. Wat heeft kwaliteitsmanagement de bedrijfsethiek te bieden?
4. Medewerkerstevredenheid - de spanning tussen ethiek en kwaliteit
5. Klantenethiek in het geding
6. Kwaliteit en maatschappelijke verantwoordelijkheid
7. Ethische aspecten en implicaties van financiële en operationele maatstaven van bedrijfsresultaten.

De auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Waarborging van waarden