Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Handboek Cultureel Ondernemen

Paperback Nederlands 2009
Dit artikel is niet leverbaar.

Samenvatting

Cultureel ondernemen is inmiddels een veelgebruikte term, waarover veel wordt geschreven in beleidsnota's, kranten- en tijdschriftenartikelen en vakbladen. De 'faam' van cultureel ondernemen is niet in de laatste plaats te danken aan de introductie van het profijtbeginsel in het cultuurbeleid van minister Plasterk van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.
Ondanks deze recente populariteit, is relatief weinig Nederlandse managementliteratuur over cultureel ondernemen beschikbaar. Dit handboek probeert in de behoefte te voorzien.

Culturele ondernemers zoeken naar mogelijkheden om hun culturele doelen zo goed en duurzaam mogelijk te kunnen realiseren. Het kiezen van een uitgebalanceerde financieringsstrategie, die in het teken staat van inkomstendiversificatie en het optimaliseren van eigen inkomsten, past hierbij.
Er zijn echter meer facetten die onlosmakelijk aan dit onderwerp zijn verbonden. In dit handboek worden de volgende vragen beantwoord: Wat wordt precies bedoeld met cultureel ondernemen? Hoe doet u het en vooral, wat levert het concreet op? Zijn culturele instellingen altijd maar afhankelijk van giften en subsidies? Kunt u het maatschappelijk en cultureel rendement van instellingen meten en daar op inspelen?

Met het 'Handboek Cultureel Ondernemen' bieden de auteurs iedereen die belang heeft bij het cultureel ondernemen (investeerders en ondernemers) een handleiding bij het vertalen van 'verheven missies' naar praktisch ondernemen. Aan de hand van voorbeelden wordt de theorie en praktijk van het cultureel ondernemen in Nederland zichtbaar gemaakt.

Specificaties

ISBN13:9789023245087
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:162
Druk:1
Verschijningsdatum:31-3-2009

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Boris Franssen

Boris Franssen en Peter Scholten van bureau Scholten&Franssen adviseren op het gebied van Sociaal Ondernemen, en zijn toonaangevend op het gebied van Earned Income-strategieën ('zelffinanciering') en Social Return on Investment.

Andere boeken door Boris Franssen

Over Peter Scholten

Boris Franssen en Peter Scholten van bureau Scholten&Franssen adviseren op het gebied van Sociaal Ondernemen, en zijn toonaangevend op het gebied van Earned Income-strategieën ('zelffinanciering') en Social Return on Investment.

Andere boeken door Peter Scholten

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding en leeswijzer

1. Cultureel ondernemen
2. Bedrijfsplanning voor culturele ondernemers
3. Bedrijfsvoering en besturing
4. Culturele marketing
5. Financiering van cultureel ondernemen
6. Eigen inkomsten voor culturele ondernemers
7. Prestatiemanagement

Bijlage quickscan bedrijfsvoering
Dankwoord

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek Cultureel Ondernemen