Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen

Interne communicatie voor de professional - 3e herziene editie

Naar een interactie-visie

Gebonden Nederlands 2011 9789023248972
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Veranderingen in de samenleving, in organisaties én bij medewerkers, laten overtuigend zien dat eenrichtingsverkeer in de communicatie niet langer voldoende is. Dialoog is de realiteit van vandaag en morgen. Ook in organisaties wordt heel wat gecommuniceerd. Niet iedereen is daarin even succesvol. Interne communicatiespecialisten kunnen met name managers helpen om effectiever te communiceren. Met als resultaat een 'communicatievere organisatie'. Maar vaak concentreren de interne communicatiespecialisten zich slechts op het informeren van medewerkers: als His Master's Voice verwoorden ze de boodschap van de top. Terwijl ze diep in hun hart weten dat dat niet de kern is van interne communicatie.

In deze volledig herziene editie van 'Interne communicatie voor de professional' laat Erik Reijnders zien dat het ook anders kan. Daartoe introduceert hij een andere kijk op communicatie. Vanuit de interactie-visie kunnen (senior) communicatieprofessionals groeien van werken met middelen naar werken met mensen, van 'his master's voice' naar 'his master's coach'. Gezamenlijke betekenisgeving in dialoog en interactie staat hierbij centraal.

Het boek is opgebouwd uit twee delen: in deel I staat de professie centraal. Het beschrijft twee basisvisies op interne communicatie: de actie-visie en de interactie-visie. Daarnaast is er veel aandacht voor het omgaan met het kernvraagstuk: hoe beter 'in positie te komen' bij het management.

Deel II is een zeer praktische vertaling van de interactie-visie. Drie hoofdstukken geven antwoord op de vragen: hoe help je managers zodat zij zélf effectiever communiceren, hoe stimuleer je de dialoog in groepen en hoe kun je veranderingen interactiever maken?

De vele voorbeelden, werkvormen, gespreksprotocollen en checklists maken van Interne communicatie voor de professional een uitermate praktisch handboek, gefundeerd op het sociaal constructivisme. Het is vooral bestemd voor (interne) communicatiespecialisten, cursisten in communicatieberoepsopleidingen en afstuderenden in HBO-/WO-Communicatie.

“... Een inspirerend betoog tegen de bedrieglijke schijn van eenvoud die communicatie omgeeft”, Mark van Vuuren, Universiteit Twente
“... Verplichte kost, maar alleen voor ervaren communicatiemensen”,
Nico Jong, Ministerie van VWS.

Specificaties

ISBN13:9789023248972
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:288
Druk:3
Verschijningsdatum:12-10-2011

Expertrecensies (1)

Nico Jong | 26 april 2012
'Interne communicatie voor de professional' is van de standaardwerken in Nederland op het gebied van interne communicatie en is bij de derde druk grondig herzien en aangepast aan de ontwikkelingen om ons heen. Erik Reijnders put daarvoor ruimhartig uit verschillende disciplines die van belang zijn bij communiceren in organisaties.Lees verder

Lezersrecensies

4.4 van de 5
5 stemmen
3
1
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Communicatie blijft complex
Nienke van Oeveren 18 oktober 2011 ‘De mens staat steeds centraal, de communicatie is per situatie verschillend, en communicatie blijft heel complex.’ Aldus de bondige samenvatting van het boekevent ‘Veranderen & communicatie’ door voorzitter Monica Wigman. Een samenvatting waar de dienstdoende sprekers van deze middag, Annemarie Mars, Erik Reijnders en Ilse van Ravenstein, zich in konden vinden. Dit boekevent werd georganiseerd in samenwerking met Logeion, vereniging voor communicatie.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Erik Reijnders

Erik Reijnders is toonaangevend professional in leiderschapscommunicatie, interne communicatie, organisatieontwikkeling en verandering. Door coaching, masterclasses en praktijkgerichte modules helpt hij vooral leidinggevenden bij het verbeteren van de communicatie in hun team of organisatie. www.samenveranderen.nl

Andere boeken door Erik Reijnders

Inhoudsopgave

Voorwoord bij de derde geheel gewijzigde druk
Inleiding
Leeswijzer

1. De context van interne communicatie

Deel I PROFESSIE
2. Van actie naar interactie
3. Het kernvraagstuk: hoe kom ik in positie?

Deel II AANPAK
4. Managers helpen effectiever te communiceren
5. Dialoog in groepen stimuleren
6. Veranderingen interactiever maken

Ten slotte
Bijlage 1: Vragenlijst verborgen regels
Bijlage 2: Krachtenveldanalyse naar relatie en belangen
Aanbevolen literatuur
Over de auteur
Register

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Interne communicatie voor de professional - 3e herziene editie