Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De Tao van Service

Inspiratiegids voor klantgevoelige service

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012
Verkooppositie 566057 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Service. Voor klanten steeds vaker van doorslaggevende betekenis. Het kan de relatie máken maar ook breken.

Organisaties pretenderen dat ze 'service hoog in het vaandel' hebben staan. Ze blazen soms hoog van de toren met termen als 'service leadership' en 'service excellence'. Jammer dat hun klanten daar vaak maar weinig van merken. Organisaties voegen de daad in veel gevallen nog niet bij het woord. Integendeel, door slordig om te springen met service, werken organisaties hun klanten de deur uit. En laten daardoor veel business liggen.

Waarom lukt het organisaties maar moeizaam om service te verlenen? Waar draait service in de kern om? Hoe maakt een organisatie daar werkelijk werk van? 'De Tao van Service' verbindt de zakelijkheid van service met de wijsheid van de Tao. Het biedt een roadmap naar de 'soul of service' en ontdekt een ingenieuze formule om service werkelijk verbindend en verdiepend te maken. 'De Tao van Service' is vooral een praktische gids voor klantgevoelige service. Met verschillende technieken om serviceminded te worden, diverse handvatten om een organisatie serviceproof te maken en veel tot de verbeelding sprekende best practices.

Nu service meer en meer de dobber is waar de klantrelatie op drijft, zullen organisaties werkelijk werk moeten maken van service...

Met een voorwoord van Ko de Ruyter, Professor of International Service Research aan de Maastricht University en aan The Australian School of Business in Sidney.

Specificaties

ISBN13:9789023249214
Rubriek:Marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:130
Druk:1
Verschijningsdatum:8-5-2012

Expertrecensies (3)

Frank van Gool | 8 februari 2013
In 'De Tao van service' neemt Eric de Haan je mee naar één van de belangrijkste touchpoints die er zijn in de customer journey van een klant. De service die je krijgt van een organisatie. In de meeste organisaties is service gecentraliseerd in zoiets als een klantcontactcenter.Lees verder
Eric van Arendonk RM | 17 april 2012
Inspiratiegids voor klantgevoelige service zo luidt de ondertitel van 'De Tao van Service' van Eric de Haan. Een boek met zo'n titel trekt altijd mijn aandacht. Ten eerste behoren boeken voor mij tot de grootste inspiratiebronnen. Daarnaast vind ik het een prachtig idee om de Chinese filosofie Tao op service te betrekken.Lees verder
Sonja van Vuren | 12 april 2012
Service. Er wordt veel over gesproken en geschreven. Waarschijnlijk omdat er juist zo'n chronisch tekort aan is. Is het in Nederland niet vechten tegen de bierkaai? Eric de Haan heeft waarschijnlijk gedacht dat het juist niet om vechten gaat, maar om wijsheid en brengt de Tao in stelling met zijn boek 'De Tao van Service'.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.8 van de 5
29 stemmen
25
3
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Eric de Haan: ‘Bedrijven met veertien functielagen zullen nooit dichtbij de klant staan’
Hans van der Klis 23 april 2012 De Tao van Service van Eric de Haan is een stevig pleidooi voor ‘klantgevoelige’ service. De titel lijkt misschien wat vaag, maar De Haan heeft zijn verhaal met behulp van wetenschappelijk onderzoek goed onderbouwd. ‘We redeneren nog te veel vanuit de zakelijke kant, waardoor service een trucje wordt dat bovendien niet te veel mag kosten.’
Alle interviews en artikelen (1)

Over Eric de Haan

Eric is thuis in customer value management en Service Excellence en helpt organisaties hun klantgevoeligheid integraal te ontwikkelen. Hij was lid van de Europese en van de Nederlandse normcommissies Creating outstanding customer experiences through Service Excellence (2013–2015), is bestuurder van Stichting Service Excellence, voorzitter van Stichting Gouden Oor en kerndocent van de post hbo-opleiding Service Excellence bij Beeckestijn Business School. Hij schreef onder meer De Tao van Service, is coauteur van het boek Service Excellence en ontwikkelde het spel ServiceGuru en de Service Excellence Scheurkalender.

Andere boeken door Eric de Haan

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding: Service smaakt naar meer

1. Schoonheid van service
1.1 De essentie van service
1.2 Spotten met service
1.3 Summary

2. Sensibiliteit van service
2.1 De serviceberg
2.2 Wat service maakt of breekt
2.3 Summary

3. Symbiotische service
3.1 Het verbindende en verdiepende van service
3.2 Inspiratiebronnen van service
3.3 Service
3.4 Summary

4. Service snappen
4.1 Directie
4.2 Management
4.3 Medewerkers
4.4 Klant
4.5 Summary

Epiloog: Spotlight op service
Over de auteur
Literatuur
Bijlagen

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Tao van Service