Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Algemeen management Drijfveren - Willen = doen?
Drijfveren - Willen = doen?
Drijfveren - Willen = doen?
Hans Versnel Hans Versnel (1960) is specialist op het gebied van drijfveren binnen teams en organisaties. Meer over de auteurs
Lees het volledige artikel
Hans Versnel, Machiel Koppenol

Drijfveren - Willen = doen?

Gebonden Nederlands 2015 9789024403899
3 beoordelingen
Verkooppositie 421
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
34,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Als er één ding belangrijk is in een mensenhoofd, dan is het wel het willen. Het ware wezen van de mens is zijn wil, zei Schopenhauer. Je bent wat je wilt.

In 'Drijfveren' leggen de auteurs uit dat er tussen wat mensen willen en wat ze doen vaak een groot verschil zit. Dat verschil ontstaat door aanpassing en dat doen mensen meestal heel knap, maar soms ook erg onhandig. Aanpassing is comfortabel omdat de sociale druk wegvalt, maar tegelijkertijd oncomfortabel omdat de eigen wil wordt onderdrukt.

Dit boek is geschreven voor wie iets wil begrijpen van zijn eigen drijfveren, maar ook voor managers, adviseurs en coaches. Want wie begrijpt hoe de drijfveren van anderen werken, kan beter sturen en beïnvloeden. Drijfveren zijn meetbaar, en ze zijn sterk verbonden met de dingen die we doen en voelen.

Wie de Quick & Dirty Drijfverentest uit dit boek maakt, kan heel wat over zichzelf en anderen leren.

Specificaties

ISBN13:9789024403899
Trefwoorden:keuzes maken, menselijke drijfveren
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:228
Uitgever:Boom Uitgevers Amsterdam
Druk:1
Verschijningsdatum:5-12-2015
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

4.7 van de 5
3 stemmen
2
1
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Hans Versnel

Hans Versnel (1960) is specialist op het gebied van drijfveren binnen teams en organisaties. Als oprichter van Management Drives en het huidige RealDrives heeft hij drijfveermetingen bij tienduizenden mensen in de meest uiteenlopende organisaties in binnen- en buitenland verricht. Van ministers en captains of industry tot kappers en buschauffeurs. Over de diepe betekenis van drijfveren maar ook over de praktische consequenties van verschillende drijfveerpatronen schreef hij eerder boeken als Managing Drives (2002) en Het Grote Drijfveren- boek (2008). Met Machiel Koppenol richtte hij het bedrijf Hatchfund op, dat intelligente meetinstrumenten voor organisaties op de markt brengt. Hans Versnel studeerde politicologie en beleids- en organisatiewetenschappen, en werkte eerder als wetenschappelijk onderzoeker, beleidsmaker en manager.

Andere boeken door Hans Versnel

Bekijk alle boeken

Over Machiel Koppenol

Machiel (1967) wordt gedreven door een tweetal vragen 'Waarom doen mensen wat ze doen?' en 'Hoe krijg je mensen zover dat ze doen wat ze moeten doen?'. Zijn bijzondere achtergrond, de combinatie van psychologie en technologie, heeft nieuwe methoden en unieke producten opgeleverd, die hebben geleid tot een andere kijk op organisaties en de mensen die er werken. Machiel ontwikkelde in 1990 de eerste automaat die de samenwerking tussen mensen objectief kon beschrijven. Tegenwoordig bedenkt en bouwt hij producten, die organisaties helpen effectiever om te gaan met mensen, en mensen helpt effectiever te zijn in organisaties.

Andere boeken door Machiel Koppenol

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding
Verantwoording

DEEL I: De logica van willen, waarnemen en doen
Wat drijfveren in ons doen

-Willen: wat wil je, wat drijft je?
Ieder mens wil wat, maar wat?
De anatomie van het willen: onze zes drijfveren

-Wat je wilt, is wie je bent
Abstractie en concreetheid
Tijdsbeleving: leeft een mens in het nu, in het verleden of in de toekomst?
Rationeel, gevoelsmatig en impulsief
Drie werelden van zingeving: waar gaat het iemand echt om?
‘Hoe’-denkers en ‘wat’-denkers
Rustmakers en onruststokers
Wat denk je als ze niet doen wat je wilt?
Wat mensen samen willen, maakt hun cultuur

-Willen, waarnemen en oordelen
Wat je wilt, is wat je ziet
Vertekening 1: je ziet nogal veel van wat je liever niet ziet
Vertekening 2: je ziet nogal weinig van wat je liever wel ziet (het onverzadigbaarheidsprincipe)
Vertekening 3: blindheid voor wat niet boeit maar ook niet stoort
De impact van vertekening
Communicatie: je zegt wat je bedoelt, maar je hoort wat je horen wilt
De mening als product van de wil
Groepsmeningen en enquêtes als domme informatie

-Willen en handelen
Aanpassing en effectiviteit
Past iedereen zich even gemakkelijk aan?
Gedrag is een methode
Positief en negatief gedrag

-De drijfveren van de BV Nederland

DEEL II: Werken met drijfveren in organisaties
Inzichten en vuistregels voor managers, adviseurs en coaches

-Drijfveren in organisaties, wat kun je ermee?
Culturen en subculturen
Diversiteit en gemeenschappelijkheid
Overdrijving en de ‘onverzadigbaarheidsfactor’
Te grote diversiteit
Tot slot

-Wie past bij welk werk?
Kunnen en willen, drijfveren en competenties
Twee werelden, twee manieren van kijken naar mens en organisatie
Matching: de combinatie van drijfveren en werk
Matching: de combinatie van mens en team
Matching: de combinatie van team en manager

-Talent development: waar de wil is, daar is de weg
Talent ontwikkelen is werken
Superman bestaat niet; sterk is wie zijn zwakten kent
Leeftijdsfasen in development
Leren te kunnen wat je wilt: ontwikkelen van gedragsrepertoire
Drie arena’s

-Gedrag: goede en minder goede aanpassing

-Leidinggeven
Sturen, motiveren en demotiveren
Vertrouwen geven en verantwoordelijkheid
Management als balanceerkunst

BIJLAGEN
Bijlage I: De waardentheorie van Graves
-Paars (concreet/gevoel): de wil om veilig en geborgen te zijn
-Rood (concreet/ego): de wil gerespecteerd te worden
-Blauw (concreet/rationeel): wil om zekerheid te hebben
-Oranje (abstract/ego): de wil om succes te hebben
-Groen (abstract/gevoel): de wil om harmonie te creëren
-Geel (abstract/ratio): de wil om inzicht te verwerven
-Turkoois
Bijlage II: Opgroeien is drijfveren en emoties ontwikkelen
-Het kind in ontwikkeling
-De groei naar volwassenheid
Bijlage III: Percepties van te weinig, voldoende en te veel
Bijlage IV: Zes stereotiepe managementstijlen
Bijlage V: De ontwikkeling van drijfverentests
-Historie
-Mensvisie
-Mens, omgeving, gedrag
-Drijfveren
-De RealDrives-meting zelf
-Stabiliteit en verandering in testuitslagen

Literatuur

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Positieve organisaties
    Robert Quinn
    Positieve organisaties
    € 33,95
  • Open Source Intelligence Techniques
    Michael Bazzell
    Open Source Intelligence Techniques
    € 60,40
  • 21st Century Skills
    Bernie Trilling
    21st Century Skills
    € 22,56
  • Mindset - The New Psychology of Success
    Carol Dweck
    Mindset - The New Psychology of Success
    € 23,92
  • De Grote Atlas van de Belevingswereld
    Jean Klare
    De Grote Atlas van de Belevingswereld
    € 39,90
  • Gids voor de kantoorjungle
    Japke-d. Bouma
    Gids voor de kantoorjungle
    € 14,99

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Drijfveren - Willen = doen?

        Drijfveren - Willen = doen?
        Hans Versnel , Machiel Koppenol
        /