Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 61% korting

Kiezen voor winst

Een bron van inspiratie voor bedrijven met ambitie

Paperback Nederlands 2016 9789024404278
1
Voormalig Nr. 1Totaal 5 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 1306Hoogste positie: 1
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
25,50
9,95
VOORDEEL - 61% korting

Samenvatting

Lage economische groei, keiharde concurrentie, disruptieve veranderingen. Ze plaatsen je voor moeilijke dilemma’s. Geef je een korting om een crisis te overleven als je daardoor de positie van jouw merk ondergraaft? Laat je kansen liggen op korte termijn om jouw strategie op de lange termijn te volgen? Moet je scherper focussen op jouw doelmarkt of net agressiever groeien buiten jouw oorspronkelijke niche?

Dit boek laat je kennis maken met organisaties die winnen en legt uit hoe ze dat doen. De vele voorbeelden inspireren en versterken jouw ambitie om te sturen naar meer winst. Het toont hoe je de juiste keuzes maakt en hoe je mensen meekrijgt in de juiste richting. Meer informatie vind je op www.kiezenvoorwinst.nl.

'FANTASTISCH boek; een inspiratiebron voor mij en hopelijk voor vele anderen!' - Hans Van der Kooij, Directeur-Eigenaar, Caesar Groep

'Stefan schetst zeer herkenbare dilemma’s: groot volume of hoge prijs, korte of lange termijn en (zeker bij Randstad) lokaal of globaal. Dit boek is concreet, toepasbaar en compact.' - Jacques van den Broek, CEO Randstad Holding

'Dit boek moet je lezen, om de focus op relevante dilemma's, omdat het tjokvol niet-platgetreden voorbeelden staat, en omdat het je doet nadenken' - Marion Debruyne, Decaan Vlerick Business School en auteur van Customer Innovation

Specificaties

ISBN13:9789024404278
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:23-9-2016
ISSN:

Expertrecensies (1)

Kiezen voor winst
Sjors van Leeuwen | 2 november 2016
Ondernemen is vandaag de dag een lastige klus. Lage economische groei, toenemende concurrentie en snelle veranderingen zetten de winstgevendheid onder druk. Bedrijven zien zich voor moeilijke dilemma’s gesteld over hoe hier mee om te gaan. In Kiezen voor winst lees je hoe je een aantal van deze dilemma’s met succes te lijf kunt gaan.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
19 stemmen
16
2
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Stefan Stremersch: ‘Winst maken is een keuze’
Pierre Spaninks 23 september 2016 Veel bedrijven zijn minder winstgevend dan zou kunnen. Hoogleraar marketing en innovatie Stefan Stremersch daagt ondernemers uit meer ambitie aan de dag te leggen en helpt hen die ook waar te maken. In Kiezen voor winst stelt hij een leiderschapsmodel voor dat een structurele oplossing belooft voor drie klassieke strategische dilemma’s.
preview
Preview - Kiezen voor winst
Stefan Stremersch 19 september 2016 Kiezen voor winst laat je kennismaken met organisaties die winnen en legt uit hoe ze dat doen. De vele voorbeelden inspireren en versterken jouw ambitie om te sturen naar meer winst. Het toont hoe je de juiste keuzes maakt en hoe je mensen meekrijgt in de juiste richting. In deze preview licht Stefan Stremersch een tipje van de sluier.

Over Stefan Stremersch

Stefan Stremersch (1972) is één van de meest bekroonde hoogleraren in management en economie van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij heeft ook een leerstoel op IESE Business School (Spanje), dat steevast in de mondiale top 10 van zakenscholen staat. In de adviespraktijk die hij oprichtte als spin-off van zijn academische activiteiten, MTI2, heeft hij wereldwijd samengewerkt op topniveau met multinationals zoals Baxter, Bell Labs, Boehringer Ingelheim, KLM, Merck, Michelin, Sabic en SKF, alsook met tientallen start-ups en MKB’s zoals de Utrechtse Caesar Groep. Stefan komt uit een ondernemersnest. Toen hij zijn academische loopbaan startte, werd hij het zwarte schaap van de familie omdat hij als eerste zijn salaris van een werkgever ontving. Op 32 jarige leeftijd werd hij één van Nederlands jongste hoogleraren. De KNAW nam hem op in haar Jonge Academie en de Hollandsche Maatschappij bekroonde hem met de Ruigrok prijs. De Amerikaanse Marketing Associatie gaf hem twee van haar meest belangrijke prijzen; één voor het meest baanbrekende idee van het jaar en één voor zijn totaalimpact op het vakgebied marktstrategie. Toch bleef het ondernemerschap knagen. Met stevige academische kwalificaties begon Stefan steeds regelmatiger als zelfstandig adviseur samen te werken met toonaangevende bedrijven. Hij begon een advieskantoor dat zich richt op innovatie en marktstrategische vraagstukken. Zijn diverse professionele activiteiten maken Stefan als een kameleon die zich perfect thuis voelt aan de universiteit maar ook in het zakenleven. In beide werelden inspireert hij talloze professionals op de brug tussen innovatie en markt. Eén van de onderscheidingen waarop hij het meest trots is, is de innovatieprijs van de Duitse industrie. Deze oudste innovatieprijs ter wereld werd toegekend nadat hij samen met de multinational Merck een nieuw innovatieproces opzette: Innospire. Stefan is een veelzijdig inspirator. Hij plukt uit een uitzonderlijk rijk repertoire van denkkaders en cases, zowel succesvolle als mislukkingen. Hij is gepassioneerd door de toepassing hiervan op steeds nieuwe uitdagingen waartegen bedrijven aanlopen. Hij richt zich hier vaak ook op de rol en ontwikkeling van het talent van leiders en medewerkers. Deze passie vertaalt hij ook in zijn publicaties gericht op een breed leespubliek.

Andere boeken door Stefan Stremersch

Inhoudsopgave

Deel 1: Kiezen voor winst
1. Kiezen voor winst
1.2 Ondernemingswinsten staan onder druk
1.3 De Perfecte Storm
1.4 Dilemma’s op scherp
1.5 Inspireer, divergeer en convergeer

Deel 2: Dilemma’s
2. Het dilemma tussen groot volume en hoge prijs
2.1 Oorsprong
2.2 Hoge prijs of groot volume als strategie
2.3 Hoge prijs én groot volume als strategie
2.4 Psychotrucjes om klanten meer te laten betalen
2.5 Herkenbare dilemma’s: groot volume versus hoge prijs
2.6 Dow Corning en het dilemma tussen groot volume en hoge prijs

3. Het dilemma tussen korte en lange termijn
3.1 Oorsprong
3.2 Strategie en operatie
3.3 Investeringshorizon
3.4 Stabiliteit
3.5 Herkenbare dilemma’s
3.6 Tesla en het dilemma tussen korte en lange termijn

4. Het dilemma tussen lokaal en globaal
4.1 Oorsprong
4.2 Denken in niches
4.3 Niches kiezen
4.4 Van lokaal naar globaal groeien
4.5 Herkenbare dilemma’s: lokaal versus globaal
4.6 Starbucks en het dilemma tussen lokaal en globaal

Deel 3: Het IDC-model
5. Inspireer
5.1 Analoog denken
5.2 Case studies
5.3 Praktisch

6. Divergeer
6.1 Diversiteit inbrengen en behouden
6.2 Complexiteit omarmen
6.3 Praktisch

7. Convergeer
7.1 Kiezen
7.2 Experimenten
7.3 Overtuigen
7.4 Praktisch

Epiloog: Van Voornemen naar Implementatie

Dankwoord

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kiezen voor winst