Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Service management

De sociale constructie van diensten

Paperback Nederlands 2003 9789024413966
Niet leverbaar.

Samenvatting

Service management is een benadering van management en organisatie die de maatschappelijke functie en verantwoordelijkheid van organisaties benadrukt en concreet vorm geeft. De moderne service- en klantgerichte onderneming richt zich veel sterker dan voorheen op haar omgeving, bekommert zich om haar imago en zoekt haar kracht in marktontwikkeling. Zij is sterk gericht op het opleiden, motiveren en inspireren van haar medewerkers als belangrijkste schakel in haar dienstverlening. Service management gaat uit van en richt zich op de vraag en behoeften van zowel externe als interne klanten. Ook het personeel wordt als klant gezien. Zo ontstaan een boeiende werkplek voor de medewerkers.

Service management is een bekend begrip geworden in organisatie en management. In onze diensteneconomie is een andere, meer integrale wijze van beleid maken nodig geworden. De inzichten zijn er wel, maar de praktijk blijkt weerbarstig om de concretisering van een nieuw, integraal concept van denken, ontwerpen en handelen. En ook de stijl van leidinggeven verandert in een servicegerichte organisatie, minder hiërarchisch, meer gericht op zelfsturing van teams, de manager als coach en als regisseur van leerprocessen.

In dit boek wordt dienstverlening gezien en achtereenvolgens uitgewerkt als concept, als communicatie, als management van kwaliteit en als een leerproces.

Specificaties

ISBN13:9789024413966
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:194
Druk:3
Hoofdrubriek:Non-profit

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Voorwoord bij de tweede herziene druk

Inleiding

1. Een dienst is pas een dienst...
2. Een dienst is een concept
3. Een dienst is een communicatie
4. Een dienst is management van kwaliteit
5. Een dienst is een leerproces
6. Appendix: Een dienst als zelfreferentieel systeem

Noten
Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Service management