Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Inleiding Sales (Incl. TrainTool)

Introductie in een veelzijdig vakgebied

Paperback Nederlands 2020 9789024436491
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Het concrete en handzame 'Inleiding sales' bevat alle benodigde informatie voor het vakgebied sales en sluit uitstekend aan bij de lespraktijk. Deze nieuwe editie is uitgebreid met digitale onderdelen die het voor u en uw studenten nog eenvoudiger maakt om gespreksvaardigheden te trainen en te toetsen.

Studenten krijgen bij aanschaf: een exemplaar van het boek, toegang tot de online trainingen van TrainTool en toegang tot de bijbehorende website met het online boek, oefeningen, video's en een geactualiseerde lessenreeks voor docenten. De combinatie van het boek, TrainTool en de bijbehorende website zorgt voor een volledige blended leerlijn.

‘Inleiding sales’ behandelt het complete vakgebied. Aan bod komen de volgende onderwerpen: de fases van het salesproces, lead generation, waardeproposities, de salesfunnel, de klantenpiramide en accountmanagement. Extra aandacht is er voor aanbestedingen en netwerken. Inleiding Sales is gericht op beginnende hbo-studenten van opleidingen als Commerciële Economie en Small Business en Retail Management. Daarnaast is het geschikt voor deelnemers van NIMA A Sales.

Wat is TrainTool?
TrainTool is de software van Faculty of Skills met digitale trainingen die naadloos aansluiten bij de theorie van het boek. In TrainTool kunnen studenten communicatieve vaardigheden oefenen met behulp van online video roleplays. Ze bekijken een video van een gesprekssituatie en nemen vervolgens hun eigen reactie op video op. Dat filmpje kan worden bekeken en van feedback voorzien door een mede-student, of de docent. Ook biedt de tool ruimte voor extra instructievideo's, multiplechoicevragen en tips.

Voordelen
- Volledige blended leerlijn | De digitale trainingen sluiten naadloos aan bij de theorie in het boek.
- Efficiënt | Studenten kunnen gedurende het gehele studiejaar waar en wanneer zij dit willen onbeperkt de training volgen. Zowel voor, tijdens als na de (online)les.
- Effectief | Studenten nemen de getrainde vaardigheden mee in de (online) les. Zij zijn beter voorbereid en hebben een gelijk startniveau. U kunt zich als docent volledig richten op de integratie van de vaardigheden en de interactie tussen studenten en met u.
- Train Tool is beschikbaar voor gebruik in zowel een webbrowser, als in een app voor smartphone of tablet.

Specificaties

ISBN13:9789024436491
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:256
Druk:2
Verschijningsdatum:21-8-2020
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Stefan Renkema

Stefan Renkema is sinds 2006 als hoofddocent Sales & Marketing verbonden aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en doceert zowel in het bachelor als postbachelor onderwijs. In 2014 studeerde hij cum laude af in de richting Marketing aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Hij schreef voor Boom Hoger Onderwijs ook de uitgave Inleiding marketing.

Andere boeken door Stefan Renkema

Inhoudsopgave

Deel 1: Klant en klantgerichtheid
1. De klant centraal
1.1 De klant
1.2 Strategie
1.3 Technologie
1.4 Processen

Deel 2: Market to sales
2. Marktonderzoek, analyse & verkoopplan
2.1 Targets
2.2 Marktanalyse

Deel 3: Sales to order
3. Lead management: het genereren, kwalificeren en 'nurturen' van leads
3.1 Online leads genereren
3.2 Koude acquisitie
3.3 Netwerken
3.4 Aanbestedingen

4. Waardepropositie
4.1 Koopmotieven
4.2 Het sellogram
4.3 Overtuigen en beïnvloeden

5. Sales funnel management
5.1 Zakelijk koopgedrag
5.2 Team buying & team selling
5.3 De sales funnel
5.4 Het verkoopplan

Deel 4: Order to loyal customer customer
6. Klantportfoliomanagement
6.1 De klantpiramide
6.2 Analyse en segmentatiecriteria
6.3 Klantrelatiecyclus en klantrelatiestrategieën
6.4 Customer Lifetime Value

7. Account management
7.1 Wat is account management?
7.2 Functies van account management
7.3 Account management op basis van geografische criteria
7.4 Account management op basis van branche
7.5 Account management op basis van product of dienst
7.6 Account management op basis van waarde van de klant
7.7 Key account management
7.8 Combinaties van verschillende vormen van account management
7.9 Accountplan

Geraadpleegde en aanbevolen literatuur
Register
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Inleiding Sales (Incl. TrainTool)