Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 56% korting

Verstandig denken, infantiel handelen

10 + 5 Sleutels om in te spelen op de 'onvoorspelbare' klant

Paperback Nederlands 2002 9789025414764
Verkooppositie 9999999113 dagen in de top 100
Niet leverbaar.
VOORDEEL - 56% korting

Samenvatting

Waarom vertellen klanten precies welke merken hun favoriet zijn, maar kopen ze iets totaal anders? Waarom zijn consumenten niet massaal op internet gaan kopen? Waarom zeggen mensen iets anders dan ze uiteindelijk doen? Het antwoord is gelegen in de gespletenheid van het brein. Met het jonge, rationele deel van ons brein creëren we nieuwe technologieën, organisatrices en producten. Maar hoe we daarmee omgaan bepaalt het oude, instinctieve deel van ons brein. En dat doet altijd wat het heeft gedaan: het is lui, kortzichtig, hebberig en valt op een aantrekkelijk uiterlijk. Het zoekt kortom naar een bevrediging op primair niveau.
Dit nieuwe boek van Paul Postma beschrijft de confrontatie tussen het oude en het nieuwe brein, toegepast op het leiden van bedrijven en het gedrag van hun klanten. Terwijl managers bij hun beslissingen afgaan op het jongste, rationele deel van het brein reageren hun klanten en medewerkers helemaal niet rationeel.
Veel 'onbegrijpelijke' management en marketingmissers worden hierdoor verrassend verklaard. Postma geeft 15 sleutels om succesvol om te gaan met die paradox in het brein en laat zien dat mensen voorspelbaarder zijn dan we denken.

Specificaties

ISBN13:9789025414764
Trefwoorden:koopgedrag
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.4 van de 5
5 stemmen
2
3
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

achtergrond
Verstandig denken, infantiel handelen - 10+5 sleutels om succesvol in te spelen op de 'onvoorspelbare' klant
9 april 2003
Alle interviews en artikelen (1)

Over Paul Postma

Paul Postma - econoom, Universiteit van Amsterdam - is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen. Na een loopbaan in het bedrijfsleven bouwde hij als partner van Ernst & Young een internationale CRM praktijk op. Veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland, en auteur diverse boeken. Postma is daarnaast bekend van zijn 'Verkoopefficiency'-methode voor prestatieverbetering in de persoonlijke verkoop. Directeur van Paul Postma Marketing Consultancy B.V. (PPMC) te Woerden, het organisatieadviesbureau voor commerciële vraagstukken. PPMC adviseert bedrijven en organisaties in de business-to-business en in de consumentensector bij keuze en uitvoering van hun commerciële strategie. PPMC staat al jaren met McKinsey en BCG in de top 3 van Nederland van de beste Marketing- en Businessconsultancy bedrijven, gebaseerd op onderzoek door TNS NIPO en Motivaction. In 2015 staat PPMC op nummer 1, net als in 2010 en 2014. Als een van Nederlands´ bekendste marketeers heeft Paul Postma een reputatie in successen met datagestuurde marketing. Als geen ander heeft hij inzicht in kansen en mogelijkheden van Big Data Marketing, en in de illusies. 'Wie via Big Data naar zijn klanten kijkt, ziet als een onbevangen kind hoe verrassend de wereld er in werkelijkheid uitziet.' In 2014 heeft hij de DM Oeuvre Prijs gekregen tijdens de Dialogue Marketing Awards.

Andere boeken door Paul Postma

Inhoudsopgave

Woord vooraf

1. De paradox van het strand
2. De paradox in perspectief
3. Hoe handelen organisaties?
4. Hoe handelen klanten?
5. Zelf sleutelen aan de evolutie

Noten

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Verstandig denken, infantiel handelen