Paul Postma - econoom, Universiteit van Amsterdam - is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen.
Meer over Paul PostmaVerstandig denken, infantiel handelen
10 + 5 Sleutels om in te spelen op de 'onvoorspelbare' klant
Paperback Nederlands 2002 1e druk 9789025414764Samenvatting
Waarom vertellen klanten precies welke merken hun favoriet zijn, maar kopen ze iets totaal anders? Waarom zijn consumenten niet massaal op internet gaan kopen? Waarom zeggen mensen iets anders dan ze uiteindelijk doen? Het antwoord is gelegen in de gespletenheid van het brein. Met het jonge, rationele deel van ons brein creëren we nieuwe technologieën, organisatrices en producten. Maar hoe we daarmee omgaan bepaalt het oude, instinctieve deel van ons brein. En dat doet altijd wat het heeft gedaan: het is lui, kortzichtig, hebberig en valt op een aantrekkelijk uiterlijk. Het zoekt kortom naar een bevrediging op primair niveau.
Dit nieuwe boek van Paul Postma beschrijft de confrontatie tussen het oude en het nieuwe brein, toegepast op het leiden van bedrijven en het gedrag van hun klanten. Terwijl managers bij hun beslissingen afgaan op het jongste, rationele deel van het brein reageren hun klanten en medewerkers helemaal niet rationeel.
Veel 'onbegrijpelijke' management en marketingmissers worden hierdoor verrassend verklaard. Postma geeft 15 sleutels om succesvol om te gaan met die paradox in het brein en laat zien dat mensen voorspelbaarder zijn dan we denken.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Paul Postma
Inhoudsopgave
1. De paradox van het strand
2. De paradox in perspectief
3. Hoe handelen organisaties?
4. Hoe handelen klanten?
5. Zelf sleutelen aan de evolutie
Noten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan