Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Maatschappelijk ondernemen

Theorie - praktijk - instrumenten

Paperback Nederlands 2001 9789025497552
Niet leverbaar.

Samenvatting

Zorgzaam, maatschappelijk verantwoord of duurzaam ondernemen. Dit zijn enkele termen waarmee een bedrijfsvoering wordt aangeduid die meer wil dan winstmaximalisatie; die rekening wil houden met mens, omgeving en milieu. Maar wat houdt dat precies in? Hoe gaat een bedrijf om met eisen en wensen van de diverse belanghebbenden? In 'Maatschappelijk ondernemen' gaan de auteurs in op zowel de theorie als de praktijk. Zij beschrijven verschillende voorbeelden uit diverse bedrijfstakken en sluiten af met handvatten waar managers meteen mee aan de slag kunnen. 'Maatschappelijk ondernemen' is een pleidooi voor een nieuw soort ondernemerschap, dat zowel voor de omgeving als voor het bedrijf zelf vele voordelen oplevert.

Specificaties

ISBN13:9789025497552
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:304
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Marleen Janssen Groesbeek

Marleen Janssen Groesbeek is coördinator Nieuwstafel Ondernemen & Beleggen bij Het Financieele Dagblad. Ze studeerde economie aan de Universiteit van Amsterdam en publiceerde in 2007 met Mieke Bello en Peter de Bruin een boek over leiderschap, 'Wie is de baas?' Daarnaast heeft ze diverse boeken op haar naam staan over maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Andere boeken door Marleen Janssen Groesbeek

Inhoudsopgave

Voorwoord door Gerrit Ybema, staatssecretaris van Economische Zaken

Verantwoording

Deel 1 - De theorie

1. Maatschappelijk verantwoord ondernemen
2. Sponsoring en marketing
3. Van machine naar mens

Deel 2 - De praktijk

4. Duurzaam produceren
5. Verantwoord bankieren
6. Duurzame dienstverlening
7. Duurzame energie
8. Duurzaam bouwen
9. Keurmerken

Deel 3 - Sociale en ethische verantwoording

10. De ontwikkeling van sociale en ethische verantwoording
11. Een praktische handreiking voor gedragscodes
12. Sociale en ethische audits

Noten
Literatuur
Internetadressen
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Maatschappelijk ondernemen