De eerste 10 stappen naar exportsucces
Ingenaaid Nederlands 1998 1e druk 9789026727320Samenvatting
Steeds meer ondernemingen zoeken naar afzetmogelijkheden over de grens, zowel binnen Europa als (ver) daar buiten. Export is echter geen sinecure; er zijn allerlei voorwaarden en bepalingen waarmee de exporterende onderneming te maken heeft. Dat geldt zowel voor de juridische kanten van de zaak, alsook voor de uitvoering in de praktijk. Kortom, export kost heel wat inspanning en doorzettingsvermogen. Een uitstekende voorbereiding en goede kennis van het betreffende land zijn daarbij onontbeerlijk, hoe kleinschalig de exportactiviteiten ook zijn.
Dit Sales Memo biedt tien bijzonder praktische aandachtspunten die de exporterende sales manager en ondernemer ondersteunen. De auteurs, beiden werkzaam bij de Federatie voor de Nederlandse Export (Fenedex), behandelen onderwerpen als: organisatie, marktbewerking, samenwerkingen, contracten, exporttransactie, distributie en financiële afwikkeling. Daarbij geven zij talloze adviezen en tips en waarschuwen voor de onvermijdelijke valkuilen. Zij besluiten met een serie nuttige adressen bij wie de exporteur te rade kan gaan.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Stappen
1. Is uw bedrijf al klaar om te exporteren
2. In welke landen kunt u de producten op de markt brengen?
3. Hoe ziet de markt voor uw product eruit in?
4. Op welke wijze kunt u de markt het beste bewerken?
5. Wie is uw meest geschikte partner op de lokale markt?
6. U wilt van contact naar contract?
7. Hoe komt de exporttransactie tot stand?
8. Hoe kunt u ervoor zorgen dat u uw geld ontvangt?
9. Hoe komen uw producten bij de afnemer?
10. U wilt uw overeenkomst met uw buitenlandse partner beëindigen?
Nuttige adressen
Curriculum vitae
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan