Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De strategische functie typologie

Functioneel denkraam voor management

Ingenaaid Nederlands 1998 9789026729874
Niet leverbaar.

Samenvatting

Niet alles is zoals het lijkt. Op het eerste gezicht kunnen mensen en dingen anders zijn dan bij nadere beschouwing blijkt. Het gezichtspunt speelt in dit boek dan ook een belangrijke rol. Het beschrijft een manier van kijken naar organisaties, die een visie heeft opgeleverd over beleids- en organisatievraagstukken: 'De strategische functie typologie'.

Specificaties

ISBN13:9789026729874
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:151

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Martin Simon

Dr. Martin Simon is adviseur op het gebied van strategie en organisatie en heeft meer dan 25 jaar leiding gegeven aan een management adviesbureau.

Andere boeken door Martin Simon

Inhoudsopgave

Voorwoord

Stellingen behorende bij proefschrift

Inleiding

Opbouw van de studie

1. Een sprookje
2. Cases
3. Begrippenkader ten behoeve van de typologie
4. De typologie
5. Het sluipend proces van functietransformatie
6. De strategische kwetsbaarheid van marktorganisaties
7. De toepassing van de strategische functie typologie (herkenning van de strategische functies)
8. De begrenzing van de strategische functie typologie
9. De bijzondere vorm van organisaties met een productfunctie: handelsorganisaties
10. Inv'ringservaringen
11. Methodologische verantwoording strategische functie typologie

Register

Curriculum vitae auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De strategische functie typologie