

Dr. Gerard Evers (1954) studeerde algemene econometrie (cum laude) aan de Universiteit van Tilburg.
Meer over de auteursHuman Resource Planning
Een integrale benadering van personeelsplanning
Paperback Nederlands 1999 1e druk 9789026730009Samenvatting
De komende jaren zal personeelsplanning voor veel organisaties steeds belangrijker worden, omdat er schaarste ontstaat in bepaalde arbeidsmarktsegmenten, de turbulentie in de omgeving toeneemt, arbeidskosten beter bewaakt moeten worden en de investeringen in human capital zijn toegenomen.
Het omvat een uitgebreide bespreking van diverse methoden en technieken die voor grotere en kleinere organisaties toepasbaar zijn. Personeelsplanning is immers maatwerk. Ook wordt ingegaan op een aantal actuele thema's zoals flexibilisering, vergrijzing en mobiliteit. 'Human Resource Planning' is niet alleen te gebruiken als studieboek ten behoeve van de diverse WO- en Hbo-opleidignen op het terrein van personeel en organisatie, maar ook geschikt als handboek voor de praktijk van human resource management. Om die reden bevat het boek doorlopend korte voorbeelden en toelichtingen en worden regelmatig praktijkstudies aangehaald.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Inleiding
2. Organisatiebeleid
3. Externe personeelsplanning
4. Het kader voor personeelsplanning
5. De personeelsbehoefte
6. De personeelsbeschikbaarheid
7. Contingente personeelsplanning
8. De afstemming van personeelsbehoefte en personeelsbeschikbaarheid
9. Personeelsplanning en loopbaanbeleid
10. Flexibiliteit, mobiliteit en personeelsplanning
11. Personeelsplanning en bedrijfsdemografie
12. Conclusie
Literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan