Lees verder
De knop om
Elf regels om je manier van leven en zakendoen te veranderen
Paperback Nederlands 2007 1e druk 9789027445773Samenvatting
'Megatrends' veranderde uw kijk op de wereld. 'De knop om' verandert de manier waarop u over de toekomst denkt.
In 1982 voorspelde John Naisbitt in zijn boek 'Megatrends' hoe de wereld er in het jaar 2000 uit zou zien, op basis van elf inzichten. In 'De knop om' onthult Naisbitt deze inzichten en laat hij zien hoe u vrijer kunt denken en beter kunt anticiperen op de mogelijkheden van de toekomst.
'De knop om' biedt u de mogelijkheid om verder te kijken dan nieuwsfeiten, politieke slogans en persoonlijke overtuigingen. Leer hoe u de enorme hoeveelheid informatie beter kunt beoordelen en kiezen wat voor u persoonlijk én zakelijk het beste is. Op naar een betere voorbereiding op de toekomst.
De pers over 'Megatrends':
'Naisbitts boek is ongelooflijk nuttig [...] het laat zien welke mogelijkheden er zijn en geeft u de kracht er een te kiezen'
-Wall Street Journal
'Twintig jaar geleden kwam 'Megatrends' uit vol met verbazingwekkend nauwkeurige voorspellingen. Alle voorspellingen waren juist, Naisbitt ging er met niet één de fout in. Een bewonderenswaardig resultaat als je beseft hoe moeilijk het is om nu te voorspellen hoe het er in 2025 aan toe zal gaan.'
-Financial Times
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
Deel 1: Mindsets
1. Er verandert veel, maar de meeste dingen blijven zoals ze zijn
2. De toekomst ligt besloten in het heden
3. Richt je op de score van de wedstrijd
4. Begrijp hoe krachtig het is om geen gelijk te hoeven hebben
5. Zie de toekomst als een legpuzzel
6. Loop niet zo ver voor de optocht uit dat niemand weet dat je erbij hoort
7. Verzet tegen verandering neemt af als er reële voordelen zijn
8. Gebeurtenissen die we verwachten gebeuren altijd langzamer
9. Je bereikt resultaten niet door problemen op te lossen, maar door kansen te benutten
10. Tel alleen op als je ook aftrekt
11. Denk aan de ecologie van de technologie
Deel 2: Beelden van de toekomst
1. Cultuur: een visuele cultuur verovert de wereld
2. Economie: van natiestaten naar economische domeinen
3. China: de periferie is het centrum
4. Europa: onderling gewaarborgd verval
5. Onze evolutionaire periode: reservoir van innovatie
Noten
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan