Jan Remmerswaal (1945) is sociaal-psycholoog. Als opleider, trainer, docent en adviseur is hij de afgelopen dertig jaar betrokken geweest bij een groot aantal opleidingen en cursussen in het Hoger Onderwijs (zowel universitair onderwijs als Hbo) en binnen bedrijfsgerichte opleidingen.
Meer over Jan RemmerswaalBegeleiden van groepen
Groepsdynamica in praktijk
Paperback Nederlands 2015 3e druk 9789036807241Samenvatting
'Begeleiden van groepen - Groepsdynamica in praktijk' is volledig herzien en geactualiseerd. Deze klassieker op het gebied van groepsdynamica is een handzame en complete encyclopedie. Na een algemene inleiding over begeleiding van groepsprocessen komen in alfabetische volgorde 41 thema’s aan bod, zoals besluitvorming, communicatie, feedback, groepsontwikkeling, interventies, leiderschap en teambuilding. Nieuw zijn de thema’s online groepswerk, groepsprocessen in de schoolklas, professioneel omgaan met emoties en methodisch handelen.
Op heldere wijze geeft Begeleiden van groepen antwoord op veelgestelde vragen. Wat kan een groepsleider bijdragen aan de ontwikkeling van een groep? Hoe bevordert hij de samenwerking tussen de leden? Hoe gaat hij om met spanningen?
Op de bijbehorende website staan ruim 130 meerkeuzevragen, ondersteunende documenten als schema´s, tips en tools en hyperlinks naar videomateriaal.
Dit inspirerende boek maakt de groepsleider wegwijs in de wereld van de groepsdynamica. Het is daarom onmisbaar voor elke professional die met groepen werkt of daarvoor in opleiding is.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan