Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Aan de slag met IT Service Management

Het opzetten en inrichten van een service desk

Paperback Nederlands 2014
Verkooppositie 5203
Verwachte levertijd ongeveer 5 werkdagen

Samenvatting

'Aan de slag met IT Service Management' beschrijft de processen die een centrale rol spelen binnen het vakgebied IT-beheer. Hiermee krijgen studenten een goed overzicht van en inzicht in het opzetten en inrichten van IT Service Management.

Het boek is gebaseerd op de meest recente versie van, ITIL 2011. Na een introductie van ITIL en van IT-diensten, komen de Servicelevenscyclus en Serviceproductiefase aan de orde, aangevuld met de belangrijkste operationele functies binnen ITIL. Hierbij is er veel aandacht voor de praktijk van alledag bij de Service Desk, het centrale aanspreek punt in een IT-organisatie. Daarna volgen de essentiële operationele beheer processen van een IT-organisatie: Incident beheer, Request Fulfilment, Probleembeheer, Toegangsbeheer en Event Management. Voor de volledigheid worden ook de overige fasen van de ITIL Servicelevenscyclus en het belang van informatiebeveiliging kernachtig toegelicht.

Er is veel aandacht voor de praktische toepasbaarheid en de relatie met de dagelijkse praktijk. Elk hoofdstuk is daarom voorzien van diverse opgaven. Een uitvoerige, doorlopende case aan het eind van elk hoofdstuk biedt de student de mogelijkheid vanuit de theorie en zijn eigen inzichten praktische situaties te beoordelen.

Extra materiaal, waaronder vragen en aanvullende literatuur is beschikbaar via de hbo-portal

Specificaties

ISBN13:9789039527825
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:272
Druk:1
Verschijningsdatum:19-4-2017

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Introductie ITIL
2. IT-dienstverlening
3. Service Desk
4. Incidentbeheer
5. Request Fulfilment
6. Probleembeheer
7. Toegangsbeheer
8. Event Management
9. De Servicestrategie fase
10. De Serviceontwerp fase
11. De Servicetransitie fase
12. Het belang van informatiebeveiliging

Begrippenlijst
Register

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Aan de slag met IT Service Management