Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Reputatiemanagement

Hoe succesvolle ondernemingen bouwen aan sterke reputaties

Gebonden Nederlands 2004 9789043009119
Niet leverbaar.

Samenvatting

Bedrijven met sterke reputaties zijn beter in staat klanten, investeerders en bekwaam personeel aan te trekken. Ze overleven crises die voor andere bedrijven het einde zouden betekenen. 'Reputatiemanagement' laat zien hoe u de reputatie van uw bedrijf kunt meten, de waarde van de reputatie voor het bedrijf kunt vaststellen en hoe u deze op de korte en de lange termijn systematisch kunt verbeteren.

Eerst leert u hoe u uw reputatie kunt vergelijken met die van uw belangrijkste rivalen. Vervolgens ontdekt u dat de bedrijven die als winnaars uit internationale peilingen van reputaties naar voren komen, ook in andere opzichten goed presteren. Ze doen dat door een reeks kernprincipes te formuleren met behulp waarvan ze zich zichtbaar maken en onderscheden op een consistente, transparante en authentieke manier. Ten slotte leert u hoe u initiatieven kunt nemen die een authentieke dialoog met alle stakeholders mogelijk maken en zo het 'reputatiekapitaal' opbouwen dat u nodig hebt om te slagen - en om te floreren.

Specificaties

ISBN13:9789043009119
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:217
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

3.3 van de 5
6 stemmen
2
2
0
0
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Charles Fombrun

Charles J. Fombrun is emeritus-hoogleraar Management aan de Stern School of Business van de New York University en algemeen directeur van het Reputation Institute, een particuliere instelling die onderzoek doet naar bedrijfsreputaties. Hij is een veelgevraagd spreker op congressen en heeft managementprogramma's ontworpen en gedoceerd aan de columbia University. Hij is als consultant verbonden aan de Wharton School en de New York University. Hij is als consultant verbonden aan de Wharton School en de New York University en adviseert bedrijven over de hele wereld op het gebvied van reputatiemanagement en organisatorische veranderprocessen. Hij is ook medeoprichter van het tijdschrift 'Corporate Reputation Review'. Fombrun heeft meer dan honderd artikelen geschreven in vooraanstaande kranten. Hij is auteur van boeken als 'Leading Corporate Change', 'Reputation: Realizing Value from the Corporate Image', Strategic Human Resource Management' en 'The Advice Business: Essential Tools and Models for Management Consulting'.

Andere boeken door Charles Fombrun

Over Cees van Riel

Cees B.M. van Riel was hoogleraar Corporate Communications aan de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Hij publiceerde talrijke artikelen over bedrijfsidentiteit en branding en schreef eerder de boeken 'Handbook of Corporate Communication', 'Identity and Images' en 'Principles of Corporate Communications. Hij is tegenwoordig hoofdredacteur van 'Corporate Reputation Review', algemeen directeur van het 'Reputation Institute' en directeur-oprichter van het International Masters Program in Corporate Communications, een joint-venture van vijf leidende Europese bedrijfsopleidingen. Hij is ook lid van het Branding Steering Committee van ING Groep.

Andere boeken door Cees van Riel

Inhoudsopgave

Over de auteurs

Voorwoord bij de Nederlandse uitgave

Dankwoord

Inleiding

1.. . .Waarom reputaties een rol spelen
2.. . .Wat zijn reputaties waard?
3.. . .Wie zijn de besten - en wie doen het minder goed?
4.. . .Een sterke reputatie leidt tot een goed bedrijfsresultaat.
5.. . .De fundamenten van een sterke reputatie
6.. . .Zorg ervoor dat u zichtbaar bent
7.. . .Zorg ervoor dat u zich onderscheidt
8.. . .Zorg voor authenticiteit
9.. . .Zorg voor transparantie
10.. . .Zorg voor consistentie
11.. . .Het succesverhaal van FedEx

Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Reputatiemanagement