Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 76% korting

Het groot communicatiedenkboek

Gebonden Nederlands 2005 9789043009300
Verkooppositie 2756634 dagen in de top 100
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
39,95
9,95
VOORDEEL - 76% korting

Samenvatting

In het vakgebied van de communicatie heeft zich in het laatste decennium een revolutie voorgedaan. Het is daarom de vraag of de houdbaarheidsdatum van de bestaande communicatietheorieën inmiddels niet verstreken is. In 'Het groot communicatiedenkboek' biedt Susanne Piët in een nieuwe kijk op communicatie.

Zoals de titel aangeeft, is dit niet het zoveelste handboek met hapklare samenvattingen. Het wil de lezer inspireren, prikkelen en aanzetten om tot eigen ideeën over communicatie te komen. Het doel is een referentiekader te bieden waarin theorie en praktijk tegen elkaar afgewogen kunnen worden.

Susanne Piët put uit haar jarenlange ervaring om communicatie vanuit alle mogelijke invalshoeken te benaderen; als concept, als fenomeen, als instrument. Het resultaat is een boek met een persoonlijke inslag, waarin naast wetenschappelijke theorie plaats is voor praktische checklists en relativerende columns.

Specificaties

ISBN13:9789043009300
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:415
Druk:1

Lezersrecensies

4.5 van de 5
6 stemmen
3
3
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Susanne Piët

Susanne Piët (1947-2020) was een meester in emotiemanagement. Piët was 25 jaar directeur van haar adviesbureau voor communicatiestrategie en training. Ze was trendpsycholoog, gaf lezingen en werkt als coach en adviseur in beleveniscommunicatie. Daarnaast begeleidde ze bij het opzetten van communicatiestrategieën, veranderingstrajecten, trendgevoelige marketingplannen en cultuuromslagen. (foto door Joshua Roodt)

Andere boeken door Susanne Piët

Inhoudsopgave

Voorwoord

Inleiding - De houdbaarheid van een communicatietheorie

Blok 1 - Het wezen van communicatie

1. Communicatieontwikkeling en psychologische gevolgen
2. Communicatie als idee

Blok 2 - Massacommunicatie, media en publiek

1. Inleiding
2. Voorlichting
3. Het interview
4. Strategie vooromgaan met de media
5. Spreken voor radio en televisie
6. Presenteren voor een publiek

Blok 3 - Vis-a-viscommunicatie

1. Emotie in persoonlijke communicatie
2. Inzicht in de persoonlijke communicatie
3. De taal van de stilte
4. Technieken in persoonlijke communicatie
5. Onderhandelen en vergaderen
6. Brainstormen en andere technieken

Blok 4 - Organisaties, cultuur en communicatie

1. Inleiding
2. Cultuurtesten
3. Veranderingsmanagement en communicatie
4. Leidinggeven, managementstijlen en coachen
5. Management van tijd en innovatie.
6. De communicatieafdeling en kwaliteit van dienstverlening

Blok 5 - Communicatiestrategie; planning en uitvoering

1. Inleiding
2. Van communicatiestrategie naar organisatie, planning en uitvoering
3. D ecommunicatie audit
4. Vernieuwing in communicatie
5. Omgaan met externe opdrachtnemers

Aanbevolen en geraadpleegde literatuur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het groot communicatiedenkboek