Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Generatie Einstein: Nieuwe uitgebreide editie!

Communiceren met jongeren van de 21e eeuw

Paperback Nederlands 2007 9789043014953
10
Voormalig top 10Totaal 1 dag
Niet leverbaar.

Samenvatting

Tv-commercials werken niet meer, er worden websites gelanceerd waar geen jongere naar toe gaat, gedragsbeïnvloedende campagnes worden door jongeren massaal afgekraakt, films floppen tijdens de première... Iedereen is het erover eens: jongeren zijn een verschrikkelijk moeilijke doelgroep om te bereiken. Of lijkt dat maar zo?

Dit boek gaat over een nieuwe generatie: generatie Einstein. Ze lezen nieuws als journalisten. Ze kijken films als regisseurs. Ze kijken naar reclame als reclamemakers. Deze eerste positieve, slimme generatie vergt een geheel nieuwe benadering. Want als u uw communicatie verkeerd inricht, dan raakt u ze kwijt. Voorgoed. Dan blijven ze onverschillig of keren ze zich zelfs van u af. Jongeren van de 21e eeuw stellen andere eisen aan communicatie, aan reclame, aan media. Dit boek geeft een uitgebreide beschrijving van deze nieuwe generatie en haar unieke kenmerken en biedt handvatten om met ze te communiceren op een manier die wél werkt.

Het boek 'Generatie Einstein' is de winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2006.

Specificaties

ISBN13:9789043014953
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:196
Druk:2
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Ellen Verhoef | 25 juni 2008
'Generatie Einstein. slimmer, sneller, socialer.' Een prikkelende en uitdagende titel voor een boek waarvan ik de eerste twee pagina's zeker tien keer heb gelezen. Waarschijnlijk omdat ik mezelf erin herken. Soms ben ik generatie X, maar meestal herken ik mezelf volledig in generatie Einstein.Lees verder
Carla Verwijs | 16 april 2008
In 2006 kwam het boek 'Generatie Einstein' uit en iedereen sprak erover. Een boek dat 'de jeugd van tegenwoordig' serieus neemt en zelfs uitermate positief benadert ('Slimmer, sneller, socialer', aldus de ondertitel). Dat zie je niet veel! 'Generatie Einstein' heeft veel stof doen opwaaien; ineens had iedereen wel een mening over deze generatie, dan wel een voorbeeld ervan dat niet aan het geschetste beeld voldeed.Lees verder

Lezersrecensies

3.6 van de 5
31 stemmen
2
4
4
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
PIM-nominaties voor boeken over merken en digitale marketing
Hans van der Klis 8 oktober 2008 Uit een totaal van 34 boeken heeft de jury van de PIM Marketing Literatuurprijs twaalf boeken geselecteerd voor een nominatie. Onder de kanshebbers veel boeken over merken en over marketing in het digitale tijdperk. Onderwerpen als CRM of marketingstrategieën zijn minder in zwang. De PIM Marketing Literatuurprijs is een initiatief van het Platform Innovatie in Marketing dat zich ten doel heeft gesteld vernieuwing in het Nederlandse vakgebied te stimuleren en goede publicaties onder de aandacht van marketeers en andere geïnteresseerden te brengen.
achtergrond
De wereld achter ‘die rotcomputer’
Steven de Jong 5 april 2008 In november 2007 werd een 17-jarige jongen van zijn bed gelicht door de politie. De jongen had meubels gestolen. Geen fysieke, maar digitale. Desondanks vertegenwoordigden die pixels een waarde van 4000 euro.

Over Jeroen Boschma

Jeroen Boschma (1966) is zelfstandig adviseur, publicist en ondernemer.

Andere boeken door Jeroen Boschma

Over Inez Groen

Inez Groen (1968) is als adviseur bij bureau Keesie werkzaam. Keesie is opgericht in 1998 en is gespecialiseerd in advies, communicatie en reclame gericht op kinderen, jongeren en hun omgeving.

Andere boeken door Inez Groen

Inhoudsopgave

Voorwoord
Bedankt
Ten geleide

Inleiding

Deel 1 - Ontmoet generatie Einstein: slimmer, sneller, socialer
Proloog 'Jongeren door de ogen van een volwassene'

1. Introductie: een nieuwe generatie
2. Generatie Einstein: hun wereld
3. Generatie Einstein: hun identiteit

Deel 2 - Communicatie wordt contact: het nieuwe communiceren
Proloog 'Volwassenen door de ogen van een jongere'

4. Introductie: een ongrijpbare doelgroep?
5. Waarom communiceren we met jongeren
6. Jongeren als doelgroep
7. Het vak communicatie en jongeren
8. Jongerenmiddelen en -media?
9. Aanknopingspunten voor communicatie met jongeren

Geraadpleegde literatuur
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Generatie Einstein: Nieuwe uitgebreide editie!