

Diederick van Thiel is directeur Marketing Particulieren bij ING. Daarnaast is hij docent Future of Financial Industries aan TIAS Nimbas Business School en docent Belevingsmarke ting aan de Academie voor Management.
Meer over Diederick van ThielCool! Winst door belevenismarketing
Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789043015899Samenvatting
In de slag om de gunst van de consument zijn belevingsmerken als Apple, Harley Davidson en Gucci de grote winnaars. Fans staan in de rij voor de volgende gadget, het nieuwste type of de komende collectie. Op internet worden deze merken druk besproken en tegen de impact die dat heeft, kan zelfs de duurste reclamecampagne niet op.
De sleutel tot het succes van belevingsmerken is dat ze cool! zijn. Een belevingsmerk vertelt een authentiek en overtuigend verhaal waarin mensen zichzelf herkennen. Dit verhaal is leidend voor alle bedrijfsprocessen en klantcontactmomenten. Het is in de eeuw van de consument dé kritieke succesfactor gebleken.
Van Thiel onthult het geheim van belevingsmarketing en biedt ondernemers, managers en marketeers de perfecte leidraad om een merk cool! te maken.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
Dankwoord
1 De eeuw van de consument
2 Technologische ontwikkelingen maken belevingsmarketing mogelijk
3 De nieuwe merkessentie
4 Cases
5 Cool! Management
Literatuur
Over Cool!
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan