Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Nieuwe producten bedenken

De effectieve VOORT innovatiemethode - 2e editie

Gebonden Nederlands 2009 2e druk 9789043017749
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'We moeten innoveren' is actueler dan ooit. Juist nu leeft het besef dat een organisatie zich moet onderscheiden met aansprekende producten en diensten. Maar hoe innovatie in de praktijk het beste vormgegeven kan worden, blijft een lastig vraagstuk. Al te vaak stranden mooie ideeën op de weerbarstige realiteit. En is het een moeizaam proces iedereen op één lijn te krijgen.

Dit boek biedt een oplossing voor iedereen die nieuwe producten en diensten wil ontwikkelen. Het verbindt de dagelijkse 'in the box' managementpraktijk effectief met 'outside the box' creativiteit. De aanpak bestaat uit een stappenplan waarmee je in twintig weken aantrekkelijke productideeën kunt ontwikkelen, uitwerken en (last but not least) geaccepteerd kunt krijgen door alle betrokkenen.

De innovatiemethode heet VOORT®, dit staat voor Vertrekken, Ontdekken, Ontwikkelen, Reflecteren en Terugkeren. Het is een routekaart waarmee je, gezamenlijk met anderen uit de organisatie, op ontdekkingsreis gaat - en gegarandeerd weer veilig thuiskomt, voorzien van zinvolle souvenirs.

Maak nieuwe productideeën tot een succes bij collega's, directie en klanten, door gebruik te maken van deze bewezen effectieve innovatiemethode. De innovatie-praktijkcase van Univé en vele praktische voorbeelden, tips en checklists maken dit boek ook zeer geschikt als naslagwerk en inspiratiebron. Goede reis!

Bezoektip: Kom vooral ook naar de masterclass 'De Innovatie-expeditie' met Gijs van Wulfen op wo 3 oktober 2012 in Utrecht. Meer informatie over dit middagseminar vindt u hier.

Specificaties

ISBN13:9789043017749
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:296
Druk:2

Lezersrecensies

3.8 van de 5
4 stemmen
2
0
1
1
0

Over Gijs van Wulfen

Gijs van Wulfen is bedrijfseconoom, marketeer en innovatieversneller. Hij adviseerde bij achtereenvolgens Ernst & Young en Boer & Croon vele organisaties over marketing- en innovatie strategieën. In 2002 startte hij zijn eigen bedrijf Big Tree Marketing Innovators, dat zeer uiteenlopende klanten helpt bij het bedenken van nieuwe productideeën, het organiseren van innovatie en het introduceren van nieuwe producten in de markt.

Andere boeken door Gijs van Wulfen

Inhoudsopgave

Woord vooraf
Voorwoord
Inleiding

1 Het lastige begin van innovatie
2 Succesfactoren voor de ideationfase
3 De VOORT-aanpak
4 Vertrekken
5 Ontdekken
6 Ontwikkelen
7 Reflecteren
8 Terugkeren

Tot slot

Bijlage I Tien gecertificeerde VOORT-innovatiefacilitators
Bijlage II Dertig brainstormtechnieken
Deel A Kennismakingstechnieken en energizers
Deel B Brainstormtechnieken om te divergeren
Deel C Brainstormtechnieken om te convergeren
Deel D Andere brainstormvormen
Deel E Overige technieken
Bijlage III Honderdvijfentwintig bijzondere brainstormplekken in Nederland en België
Deel A Vijfenzeventig bijzondere brainstormplekken in Nederland
Deel B Vijftig bijzondere brainstormplekken in België
Literatuur
Noten
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Nieuwe producten bedenken