Lees verder
Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago.
Meer over de auteursMarketingmanagement - De essentie
Paperback Nederlands 2010 4e druk 9789043018593Samenvatting
'Marketingmanagement, de essentie' biedt een volledige introductie in modern marketingmanagement. De nieuwste concepten en onderzoeksresultaten komen aan bod. Zo wordt veel aandacht besteed aan holistische marketing en is de impact van technologische ontwikkelingen op hedendaagse marketing in deze vierde editie een belangrijk thema.
De aandacht voor de relatie tussen theorie en praktijk is een van de succesfactoren van dit boek. Ieder hoofdstuk opent met een praktijkvoorbeeld waarin wordt besproken hoe marketingmanagers de kernconcepten toepassen in hun eigen bedrijf. Zo krijgt de lezer een kijkje in de keuken bij onder andere TNT, IKEA en Colruyt. In deze editie zijn ook twee doorlopende cases opgenomen over Westmalle en Triodos Bank. Aan het eind van ieder hoofdstuk keren we terug bij een van deze bedrijven om de opgedane kennis te toetsen aan de praktijk.
Dit boek is zowel geschreven voor studenten in het hoger onderwijs als voor marketeers in de praktijk. De toevoeging van lokale cases en voorbeelden maken dit boek onmisbaar voor iedereen die in België en Nederland op het gebied van marketing actief is of wil worden.
De samenwerking tussen wetenschappers (Kotler, Keller, Robben en Geuens) en bedrijfsadviseurs van Berenschot (Ponfoort, Laar, Tamminga en Bruggink) heeft geleid tot een heldere en complete introductie in de essentie van marketingmanagement.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Philip Kotler
Over Kevin Lane Keller
Over Henry Robben
Inhoudsopgave
2 Het ontwikkelen en implemen teren van marketingstrategieën en -plannen
3 Markten, de marktvraag en de marketingomgeving
4 Klantwaarde, klanttevredenheid en klantbehoud
5 Het analyseren van consumentenmarkten
6 Het analyseren van businessmarkten
7 Marktsegmentatie en doelgroepen
8 Merkwaarde creëren
9 Merkpositionering uitwerken en omgaan met de concurrentie
10 De productstrategie en marketing in de levenscyclus
11 Marketing van diensten
12 Prijsbeleid
13 Geïntegreerde marketing kanalen ontwerpen en beheren
14 Detailhandel, groothandel en logistiek management
15 Geïntegreerde marketing communicatie
16 Het management van massacommunicatie
17 Persoonlijke verkoop en salesmanagement
18 Managing marketing
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan