
Lees verder
Ruud Boer is Register Marketeer (RM) en was als marketeer verantwoordelijk voor de mooie merken zoals Bols, Red Band, Venco, Reebok, LU en Liga. Sinds 1998 is hij directeur en partner van de Bataafsche Teeken Maatschappij (BTM). Hij is bestuurslid van de NIMA Brand Design Community, geeft les bij de Beeckestijn Business School, verzorgt de workshops en geeft lezingen in binnen- en buitenland.
Meer over Ruud BoerSterke merken zijn relevant, onderscheidend en geloofwaardig. Ze maken daarmee voor veel bedrijven het positieve verschil op korte en lange termijn. Hoe? Met Brand Design: het vormen en vormgeven van merken. Dit boek geeft je kennis en inzicht om vol zelfvertrouwen een visie te ontwikkelen en lef te tonen. Want alleen boven het maaiveld zul je succesvol zijn met je merk.
Met de introductie van zijn boek heeft Ruud Boer het begrip Brand Design op de kaart gezet in boardrooms, bij marketingafdelingen en als onderdeel van diverse hbo-opleidingen. Met ruim 25.000 verkochte exemplaren heeft de toepassing van zijn Brand Design-model succes gebracht voor veel b2b- en b2c-merken.
Deze herziene zevende editie is weer actueel, onder andere met een paragraaf over generatieve AI. De praktische modellen, bondige theorie, makkelijk leesbare tekst en vele visuele praktijkvoorbeelden maken het boek toegankelijk voor gevorderde en beginnende marketeers.
Bij dit boek hoort een toegangscode voor MyLab: een online leeromgeving met ondersteunend materiaal voor zowel studenten als docenten. Je vindt hier bijvoorbeeld het boek in digitale vorm (eText), een begrippentrainer, oefeningen, modellen en checklists. Nieuw op MyLab zijn 20 Mini-Cases waarin Register Marketeers je een kijkje achter de schermen geven.
‘Het standaardwerk voor het bouwen van merken.’ − Harry van Delft, Associate Professor Agrifood Marketing bij HAS University of Applied Sciences
‘Fantastisch dat we een autoriteit hebben die ons zo treffend en praktisch toelicht hoe strategische marketingprincipes kunnen worden verbeeld.’ − Luuk Ros, Team Lead Content & Community DDMA (Data Driven Marketing Association)
‘Interessant voor iedere marketeer.’ − MarketingTribune
Ruud Boer is Register Marketeer (RM) en was als marketeer verantwoordelijk voor de mooie merken Bols, Red Band, Venco, Reebok, LU en Liga. Daarna was hij 25 jaar directeur-eigenaar van het Brand Design-bureau Bataafsche Teeken Maatschappij. Nu helpt hij als directeur-eigenaar van Merk-Expert BV b2b- en b2c-klanten om te groeien vanuit merkstrategie en -vormgeving. Met 1-op-1 marketing coaching helpt hij marketeers om succesvol te zijn. Hij is voorzitter van de NIMA Brand Design Community, geeft les bij de Beeckestijn Business School en geeft Brand Design-workshops en -presentaties
brand design merkenmanagement merkstrategie merkidentiteit merkwaarde marketing merkpositionering brand energy merkenrecht visuele identiteit merkbeleving merkassociaties merkarchitectuur merkbekendheid purpose marketing merkexpressie consumentengedrag merkpersoonlijkheid merkgeschiedenis merkloyaliteit merkbetekenis merkcommunicatie merkvertrouwen handelsmerk logo-ontwerp communicatie merknaam huisstijl merkimago merkbelofte strategie huismerken kwaliteitskeurmerken trade marketing heraldiek merkextensie meestertekens gildekeurmerken non-profit branding
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books