Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Online marketing, de essentie
Online marketing, de essentie
Nino Adamo

Nino Adamo heeft Management en Organisatie gestudeerd aan de Tilburg University met marketing als specialisme.

Meer over de auteurs
Nino Adamo, Geert Buskes, Michèlle Merkx

Online marketing, de essentie

Inclusief Pearson MyLab

Paperback Nederlands 2022 2e druk 9789043039338
40 stemmen
1e druk | 2018 € 15,95 2e druk | 2022 € 44,95
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis
44,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Online marketing is niet meer weg te denken uit het marketingvak. Voor elke onderneming kan online marketing een belangrijke rol spelen in het bereiken en behouden van klanten. De afgelopen jaren is online marketing geëvolueerd tot een volwassen vakgebied dat voortdurend in beweging is. Er ontstaan steeds nieuwe trends en aanvullende mogelijkheden om de relatie met de klant aan te gaan en te verdiepen.

Online marketing, de essentie geeft een compleet overzicht van het vakgebied en beschrijft de belangrijkste onderdelen van een online marketingaanpak. Het uitgangspunt van dit boek is het geven van een praktische uitleg van de theorie met veel praktijkvoorbeelden en video's ter ondersteuning. Dit boek is opgebouwd uit vijf delen die op logische wijze de verschillende onderdelen van het online-marketingvak behandelen.

Elk hoofdstuk bevat cases en beeldmateriaal die de theorie verduidelijken. Naast de trends en ontwikkelingen komen onder andere de klantreis, de online-marketingstrategie en de verschillende online-marketingmiddelen zoals display advertising, affiliate marketing, mobile marketing en conversieoptimalisatie aan bod. Tot slot is er aandacht voor het belang van techniek en projectmanagement en wordt de student geholpen alle elementen om te zetten naar een concreet actieplan.

Nieuw in deze editie
- Extra hoofdstuk: Testen en optimaliseren.
- Duidelijker paraplu over alle onderwerpen om een beter overzicht te bieden.
- Meer B2B-voorbeelden opgenomen.
- De meeste opdrachten, cases en voorbeelden zijn geactualiseerd en vernieuwd.
- Inclusief content van het toonaangevende marketingblog Frankwatching.
- Op MyLab zijn de toetsvragen uitgebreid en sterk verbeterd.
- Inclusief praktische QR links naar de videocases.
- Meer aandacht voor de belangrijkste trends, zoals influencer marketing, marketing automation, Google Page experience, gestructureerde data & EAT binnen SEO, marketplace SEO, data management platform, personalisatie, dynamische content, storytelling, hero hub & help content, micro en macro conversies, digital asset management, bid/campaign automation, AVG, augmented reality & virtual reality, marketing in messaging apps, marketing automation, social media strategy, chatbots, conversational marketing, marketing performance SNM model, blockchain, push notifications en micro moments. Ook social commerce en omnichannel worden uitgebreider behandeld.

Online marketing, de essentie is uitermate geschikt voor studenten die behoefte hebben aan een praktisch toepasbaar en uitgebreid online-marketingboek, maar het is ook bedoeld om marketeers en ondernemers een body of knowledge te geven in dit snel veranderende vakgebied. Dit boek biedt een gestructureerde, praktische kennismaking met het vak en de vele kansen die het biedt.

Trefwoorden

online marketing   digital marketing   internetmarketing   zoekmachinemarketing   social media   seo   sea   content marketing   mobile marketing   webanalyse   e-mailmarketing   conversieoptimalisatie   gebruiksvriendelijkheid   affiliate marketing   viral marketing   online strategie   klantreis   display advertising   google analytics   user experience   testen en optimaliseren   persona's   personalisatie   online verdienmodellen   marketing automation   a/b-testen   online marketingplan   inbound marketing   marketing trends   projectmanagement  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789043039338
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:425
Uitgever:Pearson Education NL
Druk:2
Verschijningsdatum:12-5-2022
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Online marketing, de essentie - 'Zeer boeiend'
Hanneke Tinor-Centi | 18 juli 2018
Online marketing, de essentie speelt in op het steeds groter wordende belang van online marketing. Onderwerpen die de revue passeren zijn onder meer: zoekmachinemarketing, e-mailmarketing, contentmarketing, viral marketing en social media.
Lees verder

Lezersrecensies

2.3 van de 5
40 stemmen
12
0
0
2
26
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Over Nino Adamo

Nino Adamo heeft Management en Organisatie gestudeerd aan de Tilburg University met marketing als specialisme. Hij adviseert en doceert op het gebied van online marketing en strategie op zowel scholen als ondernemingen. Ook is hij jarenlang werkzaam geweest bij Wolter Kluwer. Momenteel is hij parttime werkzaam bij de Hogeschool Arnhem en Nijmegen als docent (Online) Marketing en is hij examinator bij het NIMA. Daarnaast geeft hij digital marketingtrainingen bij Frankwachting en betrokken het opleiden van trainees bij een aantal werving- en selectiebureaus.

Andere boeken door Nino Adamo

Bekijk alle boeken

Over Geert Buskes

Geert Buskes is al zijn hele volwassen leven ondernemers en is gefascineerd door de kracht van online (marketing) en internet. Tijdens zijn studie Informatica is hij veelvuldig actief geweest als docent/trainer en zelfstandig consultant. Daarnaast is hij eigenaar van digital marketingbureau Effecty, dat vanuit Noord-Limburg mkb’s ondersteunt bij digitale marketingvraagstukken. Effecty focust zich op ondernemers uit de zakelijke dienstverlening, e-commerce en recreatiebranche. Het bureau streeft een inzichtelijke, resultaatgerichte en transparante marketingaanpak na.

Andere boeken door Geert Buskes

Bekijk alle boeken

Over Michèlle Merkx

Michèlle Merkx heeft sinds 2011 haar eigen online marketingbedrijf waarbij ze verschillende bedrijven helpt met het maken van: strategisch online marketingadvies, branding, Social media funnels, zoekmachineoptimalisatie, Google Ads campagnes etc. Naast het geven van advies gaat ze ook aan de slag met verschillende middelen om deze praktisch uit te werken. Daarnaast is Michelle werkzaam als docent en senior expert binnen het expertise centrum van de Hogeschool Arnhem Nijmegen. En is ze coördinator van de minor Digital Marketing.

Andere boeken door Michèlle Merkx

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Deel 1 Inleiding en trends en ontwikkelingen
1 Inleiding online marketing
2 Trends en ontwikkelingen

Deel 2 Persona's en klantreisonderzoek
3 Persona’s opstellen
4 De klantreis

Deel 3 Online strategie
5 Businessmodel en online verdienmodellen

Deel 4 Online marketingtacktieken
6 Online marketingtactieken
7 Zoekmachinemarketing
8 Social media
9 Display advertising
10 Mobile marketing
11 Viral marketing
12 Affiliate marketing
13 Gebruiksvriendelijkheid
14 Conversieoptimalisatie
15 Contentmarketing
16 E-mailmarketing

Deel 5 Actieplan
17 Het belang van de technische kant
18 Projectmanagement en samenwerking
19 Webanalyse
20 Testen en optimaliseren
21 Praktisch online marketing

Begrippenlijst
Index

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De inzet van touchpoints
    Renée van Zijl
    De inzet van touchpoints
    € 22,95
  • Handboek JavaScript & jQuery
    Peter Kassenaar
    Handboek JavaScript & jQuery
    € 39,99
  • Personeel organisatie communicatie 2024/2025 Opgavenboek
    D.R. in 't Veld
    Personeel organisatie communicatie 2024/2025 Opgavenboek
    € 39,50
  • Personeel organisatie communicatie 2024/2025 Theorieboek
    D.R. in 't Veld
    Personeel organisatie communicatie 2024/2025 Theorieboek
    € 47,00
  • Basisboek data-driven marketing
    Danny Oosterveer
    Basisboek data-driven marketing
    € 51,95
  • Marktonderzoekdesign
    Iris van Hest
    Marktonderzoekdesign
    € 38,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Online marketing, de essentie

        Online marketing, de essentie
        Nino Adamo , Geert Buskes , Michèlle Merkx
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Online marketing, de essentie

        Verwijder uw beoordeling