Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Zakelijke etiquette

De sleutel tot succes

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2009 9789043912242
Direct te downloaden

Samenvatting

Hoe ontvangt en bezoekt u een zakenrelatie? Wanneer overhandigt u uw visitekaartje? Wat trekt u aan naar een receptie van een klant?
Veel mensen voelen zich onzeker over hoe ze zich in werksituaties moeten gedragen. 'Zakelijke etiquette' geeft in een toegankelijke stijl antwoord op dit soort vragen uit de praktijk. Door het succes is er nu een nieuwe update van dit boek.

In deze herziene editie gaat Magda Berman in op nieuwe onderwerpen zoals: liftetiquette, sociale omgangsvormen op de werkvloer en een verscheidenheid aan tips over non-verbale communicatie in het zakenverkeer.
Kortom: alles wat u moet weten om vandaag de dag up to date te zijn over de zakelijke etiquette.

'Zakelijke etiquette' is handzaam en informatief naslagwerk om bij onverwachte situaties het geheugen op te frissen.

Specificaties

ISBN13:9789043912242
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:176
Uitgever:Tirion
Druk:1
Verschijningsdatum:14-12-2011

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Magda Berman

Magda Berman houdt zich al meer dan 25 jaar bezig met etiquette. Zij heeft er inmiddels acht boeken over geschreven, geeft trainingen en workshops over dit onderwerp en begeleidt etiquettediners. Daarnaast heeft ze de Hoffelijkheidsprijs in het leven geroepen: een landelijke prijs voor mensen die hoffelijkheid en gastvrijheid hoog in het vaandel hebben staan.

Andere boeken door Magda Berman

Inhoudsopgave

Woord vooraf

Inleiding

De basisprincipes van etiquette

Correcte omgangsvormen: wat hebt u eraan?

Verliest u door etiquette uw eigen persoonlijkheid?

Een koninklijk voorbeeld

Aspecten die de omgangsvormen mede bepalen

Omgaan met uw baas of opdrachtgever

Omgaan met medewerkers of collega's

Interview: Aad Ouborg

Omgaan met privé zaken op het werk

De vergadercultuur

Kennismaken

Interview: Mariëtte Barnhoorn

Kleding

Non-verbale communicatie

Relaties bezoeken

Voor laten gaan en deuren openen

Interview: Els Berman

Relaties ontvangen

Afspraken, beloften, klachten

Interview: Joop Kanen

Telefoon, fax, internet, e-mail, brief

Interview: Sybilla Dekker

Zakendoen met buitenlanders

Het zakelijke etentje

Interview: Ton Zoetbrood

De zakelijke receptie

Register

Over de auteur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zakelijke etiquette