Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Corporate communicatie

Basisboek

Paperback Nederlands 2011 9789044127102
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Met dit boek wil de auteur een handleiding geven, waarin de ‘basics’ van communicatiemanagement duidelijk meegegeven worden en waar je als communicatiemanager (in spe) in de praktijk mee aan de slag kan.

Hoe begin ik aan de job? Hoe bouw ik een relatie op met mijn klanten, doelgroepen, leveranciers en stakeholders? Hoe bouw ik aan mijn communicatiestrategie (vanuit de bedrijfsstrategie)? Hoe leidt die strategie uiteindelijk tot een evenwichtig, budgettair verantwoord en vooral haalbaar communicatieplan?

Dit handboek voor de communicatiepraktijk wijst de weg en biedt ‘en route’ heel wat nuttige tips. Een boek dat teruggrijpt naar de basis van corporate communicatiemanagement. Voor starters een bron van inspiratie, voor gevorderden een bron van reflectie.

Specificaties

ISBN13:9789044127102
Trefwoorden:communicatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:126
Uitgever:Garant
Druk:1
Verschijningsdatum:21-2-2011
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Hoofdstuk 1 nInleiding 7
Hoofdstuk 2 De rol, het profiel en de competenties van de corporate communicatiemanager 11
Hoofdstuk 3 De samenstellende delen van communicatiemanagement 21
Hoofdstuk 4 De fundamenten van de bedrijfscultuur van organisaties 31
Hoofdstuk 5 Wie stuurt de bedrijfscultuur van organisaties? 39
Hoofdstuk 6 De informatiebehoeften van onze communicatiedoelgroepen 43
Hoofdstuk 7 Tegen de informatiestromen in 47
Hoofdstuk 8 Voor communicatiekanalen geldt het principe ‘less is more’ 57
Hoofdstuk 9 Communicatie werkt niet zonder duidelijk afgelijnde processen 63
Hoofdstuk 10 Analyse van de vijf communicatieonderdelen 67
Hoofdstuk 11 De missie, visie en doelstellingen van het corporate communicatiedepartement 73
Hoofdstuk 12 Van strategie naar tactische en operationele aanpak 83
Hoofdstuk 13 De opbouw van het communicatieplan 91
Hoofdstuk 14 De evaluatie van de communicatieresources 95
Hoofdstuk 15 Niets vergeten? 101

Executive Summary 103
Bijlagen 112

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Corporate communicatie